Nyhet! Ving lanserer Albania i sommerprogrammet 2019

God mat, vakker natur, strender med krystallklart vann og Europas kanskje laveste priser gjør Albania til et attraktivt reisemål.

Albania inviterer definitivt til bading og rolige dager i solen, men reisemålet fortjener også en oppdagelsesferd eller to.

– Albania er et land hvor det skjer veldig mye, og utviklingen går fort. Det er ikke mange år siden landet begynte å satse på turisme, men allerede nå har de kommet langt både når det gjelder hotell, mat og service. Dessuten er prisene utrolig lave, forteller informasjonssjef i Ving, Siri Røhr- Staff.

Landet er fortsatt relativt uoppdaget, så her får du anledning til å utforske et spennende og litt annerledes reisemål. Når du reiser med Ving flyr du til Korfu, og tar deretter båt over til den koselige feriebyen Saranda. Du bestemmer selv om du vil oppleve både Saranda og Korfu, eller om du vil tilbringe hele ferien i Albania.

I Saranda har Ving håndplukket syv ulike hotell – alle med bra beliggenhet, og de fleste ligger i nærheten av både stranden og Sarandas lange strandpromenade.

I byen kan du fråtse i fisk- og skalldyrsretter til en hyggelig pris. Landet har lånt mye fra det italienske kjøkkenet, og både pasta og risotto er vanlige retter på restaurantmenyene. I tillegg får du ofte friske salater med lokalproduserte grønnsaker som er høstet til akkurat riktig tidspunkt. Er du vininteressert bør du prøve de lokale vinene – de ser du sjeldent utenfor landegrensene.

Albania inviterer definitivt til bading og rolige dager i solen, men reisemålet fortjener også en oppdagelsesferd eller to. Bare noen timer innover i landet, i den vakre Drinas-dalen, ligger byen Gjirokaster med sine små gater, en festningsmur med flott utsikt og et gammelt bunkerkompleks: Cold War Tunnels. Sør for Saranda ligger Butrint, som blant annet har en fin bymur og et velbevart teater fra antikken. Uansett hvor du reiser kommer det til å være verdt turen – fine ferieopplevelser venter rundt hver sving!

Thomas Cook Group lanserer initiativet #noplaceforplastic - tar bort 70 millioner engangsartikler av plast i løpet av 20195.11.2018 11:41Pressemelding

Thomas Cook Group, som Ving er en del av, ønsker å minske plastforsøplingen i havet. Hver dag når 8 millioner plastartikler havet*, søppel som ødelegger havmiljøet og som også når strendene rundt omkring i verden. Målet til Thomas Cook og Ving er at 70 tonn plastikk skal bort i løpet av 2019. Dette er et første steg i selskapets langsiktige initiativ #noplaceforplastic.