Nyhet Sommer 2017: Star Tour lanserer ny rute til Portugal

Star Tour utvider tilbudet neste sommer, og golf i verdensklasse, vakker natur og Europas mest dramatiske badestrender er blant det som skal lokke nordmenn til Portugals solkyst, Algarve.

Star Tour Portugal Lagos Beach

- Interessen for reiser i Europa vokser kontinuerlig, og vi har nå valgt å satse på Portugal for neste sommer. Her finnes det noe for de aller fleste. Alt fra dramatisk vakkert landskap til vin og mat i verdensklasse, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.

Algarve

Algarve lokker med en stor variasjon av vakre bukter og langstrakte sandstrender. Her er det middelhavsklima med milde vintre og varme, tørre somre og vanntemperaturer som ligger rundt 20–22 grader i perioden oktober. Star Tour tilbyr fire ulike reisemål, samt egne treningshoteller og parhoteller i området.

Star Tours tilbud i Algarve:

Albufeira – Portugals mest berømte badested

Tavira – Antikk by med pittoresk bykjerne

Lagos – Vakre sandstrender, småbyatmosfære og historisk bykjerne

Alvor - Godt klima, flotte strender, vakre klippeformasjoner og genuin atmosfære.

Beregnet flytid - 4timer og 10 minutter

Star Tour flyr fra Oslo Lufthavn hver lørdag i perioden 13.05.2017 – 07.10.2017

Her kan du lese mer om tilbudet i Algarve http://www.startour.no/feriereiser/portugal/algarve/g-000000415/

Hotelltips til de som ønsker en aktiv ferie:

Hotel Robinson Club Quinta da Ria

Portugal, og spesielt Algarvekysten, er kjent for sine mange golfbaner. To av de beste ligger i direkte tilknytning til Star Tours hotell Robinson Club Quinta da Ria utenfor Tavira, en av kystens vakreste byer.

Hotelltips til par:

Sensimar Falesia Atlantic

Dette hotellet ligger i badebyen Olhos d'Agua er et voksenhotell med vakker beliggenhet på en klippe med fantastisk utsikt over Atlanteren. Her har du alt du trenger for en vellykket ferie: God mat, spa og vakre omgivelser.

Bilder: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0006333

Star Tour Portugal Lagos Beach

TUI Nordic/ Star Tour er med en markedsandel på 20 prosent den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Konsernet ble etablert i 1961 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Thailand og Tyrkia. TUI Nordic/ Star Tour består av reisearrangørene Star Tour, TEMA, Nazar og WonderCruises, Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark, Finnmatkat i Finland og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende turistkonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2013/14 noterte TUI Group en omsetning på €18.7mrd og et resultat på €869m. Gruppen har ca. 77.000 ansatte i 130 land og tilbyr ca 30 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 130 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med cruise skip som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste turistkonsern i verden er TUI. medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).