Nyhet! Ny charterrute fra Haugesund neste sommer

Når Norges største feriearrangør i morgen åpner salget av neste sommers pakkereiser er det med nyheten Mallorca i programmet.

POPULÆRT: Mallorca er sommerens mest populære reisemål hos Ving og er nyhet fra Haugesund neste sommer.

- Mallorca er vårt mest etterspurte reisemål og det er mange som har ønsket seg direktefly fra Haugesund. Det er derfor veldig hyggelig å kunne tilby Mallorca som charternyhet fra byen neste sommer, sier informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving. Nå håper hun på fulle fly for å kunne opprettholde ruten til den populære ferieøya.

Sommeren er høysesong for utenlandsreiser, spesielt blant barnefamilier. Det er gjerne familier med mine, dine og våre barn som tidlig ønsker å sikre seg store familierom på de mest populære familiehotellene.

Det er de mest populære reisemålene og hotellene som blir tilgjengelige fra og med torsdag 23. juni. Det gjelder blant annetSunwing Family Resorts,Sunprime Hotelsog Family Garden.

Det er lov å ombestemme seg

Larsen-Vonstett påpeker at alle som bestiller neste års sommerferie har angrefrist helt frem til 1. november. Det betyr at du kan holde av favorittrommet allerede nå og planlegge i fred og ro frem til sen høst før du tar en endelig avgjørelse.

- De beste rommene går alltid først, enten det er snakk om store familierom, rom med havutsikt eller direkte utgang til basseng. Dersom du er ute etter noe helt spesielt lønner det seg alltid å være tidlig ute, sier Larsen-Vonstett.

Resten av programmet slippes fortløpende i løpet av sommeren.

BARNAS FAVORITT: Alcudia er førstevalget for mange barnefamilier som ferierer på Mallorca.

Fem reisetrender for 201810.1.2018 08:50Pressemelding

Trend 1: Østre Middelhavet øker mest sommeren 2018 Sommeren 2018 blir en skikkelig Hellas-sommer. Hellas har alltid vært et populært reisemål for nordmenn, men sommeren 2018 blir ekstra bra. – Av våre gjester velger hele 35 prosent seg Hellas denne sommeren, og de aller fleste reiser til Rhodos og Kreta, sier informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff Flere nordmenn får også øynene opp for Kroatia, og landet har blitt et svært populært reisemål de siste årene. Kroatia er nå det tredje største ferielandet fra Norge med 8 prosent av totalkapasiteten. – Tyrkia har også hatt en kraftig oppgang. Vi ser en økning i markedet vårt på 70 prosent, og bestillingene tikker stadig inn. Det synes vi er svært gledelig. Jeg tror mange har savnet Tyrkia som reisemål, sier Siri Røhr-Staff. I tillegg til disse klassikerne på charter-programmet er Montenegro en nyhet hos Ving denne sommeren. – Montenegro er en spennende charter-nyhet som jeg tror det norske publikum kommer til å ta vel imot. Der er også pri