Nyhet! Ny charterrute fra Flesland neste sommer

Gode nyheter til kalde og våte bergensere - neste sommer lanserer Norges største charterarrangør direktefly fra Flesland til populære Kroatia.

POPULÆRT: Brela er et av mange reisemål langs Makarska-rivieraen som nå også blir lett tilgjengelig fra Bergen.

- Kroatia var et av sommerens mest etterspurte reisemål. Vi merket spesielt stor interesse for vårt nyåpnede familiehotell i Brac, og nå håper vi at også bergenserne vil sette pris på denne nyheten, sier informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

Det første sommerflyet til det populære ferielandet går 20. mai 2017. Siste utreise er 14. oktober. I tillegg til Kroatia har Ving pakkereiser fra Flesland til Antalya, Kreta, Gran Canaria, Mallorca, Rhodos og Bulgaria neste sommer.

Det er de mest populære reisemålene og hotellene for neste sommer som nå er lagt ut for salg. Det gjelder blant annet Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og Family Garden.

Sommeren er høysesong for utenlandsreiser, spesielt blant barnefamilier. Det er gjerne familier med mine, dine og våre barn som tidlig ønsker å sikre seg store familierom på de mest populære familiehotellene.

Det er lov å ombestemme seg

- Alle som bestiller neste års sommerferie har angrefrist helt frem til 1. november. Det betyr at du kan holde av favorittrommet allerede nå og planlegge i fred og ro frem til sen høst før du tar en endelig avgjørelse, fortsetter Larsen-Vonstett.

- De beste rommene går alltid først, enten det er snakk om store familierom, rom med havutsikt eller direkte utgang til basseng. Dersom du er ute etter noe helt spesielt lønner det seg alltid å være tidlig ute, sier hun.

Resten av programmet slippes fortløpende.

Fem reisetrender for 201810.1.2018 08:50Pressemelding

Trend 1: Østre Middelhavet øker mest sommeren 2018 Sommeren 2018 blir en skikkelig Hellas-sommer. Hellas har alltid vært et populært reisemål for nordmenn, men sommeren 2018 blir ekstra bra. – Av våre gjester velger hele 35 prosent seg Hellas denne sommeren, og de aller fleste reiser til Rhodos og Kreta, sier informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff Flere nordmenn får også øynene opp for Kroatia, og landet har blitt et svært populært reisemål de siste årene. Kroatia er nå det tredje største ferielandet fra Norge med 8 prosent av totalkapasiteten. – Tyrkia har også hatt en kraftig oppgang. Vi ser en økning i markedet vårt på 70 prosent, og bestillingene tikker stadig inn. Det synes vi er svært gledelig. Jeg tror mange har savnet Tyrkia som reisemål, sier Siri Røhr-Staff. I tillegg til disse klassikerne på charter-programmet er Montenegro en nyhet hos Ving denne sommeren. – Montenegro er en spennende charter-nyhet som jeg tror det norske publikum kommer til å ta vel imot. Der er også pri