Nyhet: Montenegro - Blant Europas mest prisgunstige feriedestinasjoner

29.9.2016 07:00 | TUI Norge

Nordmenn har virkelig fått øynene opp for solferie i Balkan, og interessen gjør at Star Tour nå har valgt å lansere ny rute til Montenegro neste sommer. Landet er mest kjent for sitt vakre landskap, et voksende hotelltilbud og flotte strender.

Star Tour Nyhet Sommer 2017 - Budva Montenegro

- Nordmenn foretrekker å feriere i Europa om sommeren, og heldigvis har vi mange spennende destinasjoner å velge i. Montenegro er en ung feriedestinasjon, som har masse å by på. De som liker Kroatia vil elske Montenegro.  Her kan man nyte ordentlig sydentemperatur, fine strender og det til en veldig god pris, sier Nora Aspengren Kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.

5 reisemål, ca. 20 hoteller og leiligheter

Montenegro er godt kjent blant de som liker Kroatia, og passer like godt for par som for barnefamilier. Her finner du de samme fine strendene, krystallklare vann, grønne øyer, fossefall, idylliske middelalderbyer og, ikke minst, den samme delikate maten laget av lokale råvarer. Star Tour tilbyr et helt nytt Blue Star Hotell i Budva med barnas beste venn Bamse, aktiviteter for hele familien, hotellet ligger i rolige omgivelser og med gåavstand til gamlebyen i Budva.

• Budva – Populært badested, gammel bykjerne og god kveldsunderholdning
  • Bečići – Budvas ”lillesøster” som er en litt mindre og mer rolig by
  • Petrovac – Flotte strender og kulturhistoriske severdigheter
  • Sveti Stefan – En idyllisk liten øy med noen av områdets mest eksklusive hoteller og leiligheter
  • Porto Montenegro – Eksklusiv småbåthavn, det er her du finner de aller beste luksushotellene

Om Star Tours tilbud i Montenegro:

Merknad: Star Tour endrer navn til TUI 1. november 2017

Star Tour Nyhet Sommer 2017 - Budva Montenegro

TUI Nordic/ Star Tour er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Konsernet ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene Star Tour, Nazar og WonderCruises.  Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark, Finnmatkat i Finland og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende turistkonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2014/15 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1069m. Gruppen har ca. 76.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 160 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste turistkonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI). Star Tour bytter navn til TUI den 1. november 2016.