Nyhet fra Ving: Gozo

Norges største reisearrangør har nå fire reisemål på spennende Malta - St. Julian's & Sliema, St. Pauls Bay, Mellieha og den lille naboøya Gozo.

Enkelte kaller Gozo maltesernes egen ferieøy, for det er ofte hit de reiser for å senke skuldrene og koble av fra det litt mer hektiske livet på Malta. På Gozo er det veldig lite trafikk og ingen store hotellkompleks. Det de derimot har, er den vakre, lille hovedstaden Victoria, små badeviker og nydelig natur. Øya er så liten at du kan gå til det meste, eller ta bussen fra Victoria – det ikke mer enn en halvtime uansett hvor du skal.

Vannet rundt Gozo er noe av det fineste du finner i hele Middelhavet, krystallklart og knallblått. Øyas lengste strand heter Ramla Bay og ligger på nordsiden, med frodige frukthager og marker på den ene siden og Middelhavet på den andre. Øya har flere strender å by på, alle med det samme klare vannet.

– Det er mange gode grunner til å velge Ving når du skal reise til Malta. Vi har et godt utvalg av hotell, det går direktefly fra Oslo flere ganger i uken og du velger selv avreisedato og hvor lenge du vil være borte. Dessuten får du sikkerheten det er å reise med en arrangør, sier informasjonssjef Siri Røhr-Staff.