Nyhet! Enklere å betale inkassogjelden hos Kredinor - betaling uten innlogging

Som første inkassoselskap lanserer Kredinor «Betal nå» - en betalingsløsning hvor kunden kan betale inkassogjelden sin der og da – uten innlogging – fra mobil, nettbrett eller PC. Betalingsløsningen tilfredsstiller alle krav til sikkerhet rundt betaling av gjeld.
Ny betalingsløsning fra Kredinor gjør det enklere for kundene å betale inkassogjelden sin

–Vi tror denne betalingsløsningen vil bidra til at flere betaler raskere, sier Barbro Hagen som er direktør for Utvikling, Salg og Marked i Kredinor. – Mange av kundene faller av når de må logge seg inn for å betale. Dessuten tar det for lang tid. Ved å tilby denne betalingsløsningen uten innlogging gjør vi det enklere for alle, sier Barbro Hagen.

Stort volum inkassosaker

Kredinor mottar 1,6 millioner saker på totalt 10,7 milliarder kroner til inkasso hvert år og disse betales i hovedsak via kundens egen nettbank eller på innloggede sider på kredinor.no. – Med Betal nå har disse en ny og enklere kanal for betaling. Vi har også et økende antall kunder som vil motta SMS og e-post fra oss. De kan i prinsippet nå bare klikke på linken fra oss og så er betalingen raskt unnagjort, forteller Barbro Hagen.

Innovasjon innenfor betalingsområdet – raskere betaling

Vår ambisjon er å ligge i front med enkle og lett tilgjengelige betalingsløsninger for våre oppdragsgivere og deres kunder, sier Barbro Hagen videre.  I desember lanserte vi Vipps faktura for fakturaservice. Nå tar vi enda et viktig skritt i retning av å tilby stadig mer fleksible og kundevennlige betalingsmåter med denne nye betalingsløsningen for kunder med inkassogjeld. For våre oppdragsgivere betyr dette mindre arbeid med betalingsoppfølging, raskere tilbakebetaling – og dermed økt lønnsomhet, avslutter Barbro Hagen, direktør for Utvikling, Salg og Marked i Kredinor.

Betalingsløsningen er utviklet i samarbeid med det svenske selskapet Bambora, som er en ledende leverandør av nye og innovative betalingstjenester. www.bambora.com

Ny løsning som gjør det enklere å betale inkassogjeld der og da fra mobil, nettbrett eller pc - uten innlogging.

Kredinor SA et markedsledende norsk inkassoselskap med landets største inkassoportefølje innenfor strøm, energi, telefoni og bredbånd. Selskapet er i sterk vekst innen bank/finans, kommunal og offentlig sektor – og har viktige kunder innenfor Handel og servicenæringen. Kredinor eies og drives som et samvirke hvor kundene er medlemmer og likeverdige eiere. I dag har Kredinor nesten 500 ansatte og kontorer i 11 norske byer, inkludert hovedkontoret i Oslo. I 2016 mottok Kredinor mer enn 1,6 millioner oppdrag til behandling på vegne av kundene. Dette utgjør om lag 10,7 milliarder kroner i krav på vegne av oppdragsgiverne, hvorav 6 milliarder kroner ble innbetalt i 2016.

www.kredinor.no