Nyhet! Direkte fra Tromsø til Kroatia med Apollo

Endelig blir det direkterute fra Tromsø til Kroatia igjen! Det er Apollo som starter flyvningene til den nye feriefavoritten, hvor de tilbyr 16 ulike reisemål, over 100 hoteller og skjærgårdscruise.

Brac

- Endelig! For Apollo har det alltid vært viktig å ha et godt og bredt tilbud fra hele Norge, og vi vet at det lenge har vært ønsket å få tilbake et direktefly fra Tromsø til Kroatia. Vi har jobbet intenst i et par år nå for å få det til – så nå er vi både glade og stolte, sier en storfornøyd Erik haug, administrerende direktør i Apollo.

Den første flyvningen vil gå til Split 27. juni, og sesongen vil vare helt til 08. august.

- Dette har vi ventet på! Kroatia har lenge vært en storfavoritt, så det er veldig gøy at vi nå endelig kan hjelpe kundene våre med å finne drømmereisen sin. Vi har ingen tvil om at flysetene vil fylles opp raskt, så her lønner det seg absolutt å være tidlig ute, sier Carina Sørensen, Selgerleder i Ticket.

«Det nye Hellas»

Uansett hvem man er og hva man ønsker seg fra ferien vil man finne det i Kroatia, skal vi tro Apollo-sjefen. I reisearrangørens Kroatia-program finner man blant annet barnevennlige Makarskas Riviera, storslåtte Brac og vakre Biograd. For de som drømmer om og utforske flere av Kroatias ettertraktede reisemål, anbefaler han sin personlige favoritt: Skjærgårdscruise.

- Dette er en eksklusiv versjon av øyhopping, og midt i blinken for par og vennegjenger! Her kan man oppleve Split, Hvar, Korčula og Dubrovnik på én tur – og hvem vil vel ikke seile fra øy til øy i Adriaterhavet på en yatch? Smiler han.

Etterlengtet reisemål

2017 var uten tvil Kroatias år: Hele 50 000 nordmenn ferierte her i sommer – en økning på over 50 prosent sammenliknet med fjoråret. «Alle» ville til Kroatia, og samtlige av Apollos mest populære hoteller ble fylt opp allerede før påske.

Til sommeren satser derfor reisearrangøren ytterligere og Haug har ingen tvil om at suksessen vil fortsette – spesielt ikke nå som man også kommer seg direkte fra Tromsø. Mona Ringstrand, Kommersiell sjef ved Tromsø Lufthavn, er også sikker på at den nye ruten vil bli en suksess:

- Direktereiser fra Tromsø til europeiske destinasjoner er stadig mere etterspurt, og Kroatia er et populært feriereisemål. Vi ønsker Apollo hjertelig velkommen tilbake og gleder oss over å kunne tilby våre passasjerer å reise direkte til Kroatia fra neste sommer.

Apollo er Norges største arrangør av reiser til både Hellas og Kroatia. Til sommeren vil arrangøren tilby hele tretten ukentlige direkteflyvninger til Kroatia, fra ti norske byer.

Apollos avreiser fra Tromsø til sommeren:

• Tromsø – Bulgaria: Tirsdager i perioden 05.16 – 07.07
  • Tromsø – Kroatia: Onsdager i perioden 27.06 – 08.08