Nyhet! Apollo lanserer VR-reiser

Som første turoperatør i Norden lanserer Apollo nå VR-reiser: simulerte reiser som tar deg akkurat dit du vil, når du vil - og med hvem du vil. Legg til tilleggstjenester og skreddersy din egen drømmereise – fra 789,-!
Nyhet! Nå kan du reise hvor du vil og når du vil - uten å forlate sofaen!

- Vi har lekt med ideen lenge nå, men latt den ligge i frykt for å konkurrere mot oss selv. Målet vårt er fortsatt få folk avgårde på ekte fly til ekte destinasjoner: det er jo autentiske reiseopplevelser vi brenner for! Samtidig vet vi at nordmenn flest ville hatt godt av mer enn 5 uker ferie i året, og da er jo VR-reiser et ypperlig alternativ. Fortell meg om én person som ikke heller vil tilbringe søndagen i Karibien, enn på Netflix? spør Erik Haug, administrerende direktør i Apollo.

Skal føles ekte

Reisearrangøren har gått nøye til verks for å gjøre VR-reisene så autentiske som mulig. Blant annet gjennomførte man en kvalitativ undersøkelse blant tidligere gjester, som på detaljnivå kartla nordmenns reisevaner og ønsker. Over 1500 gjester ble intervjuet og svarene la grunnlaget for Nordens første VR-reiser.

- Vi innså ikke bare at det var viktig at reisen måtte bestilles på samme måte som en vanlig ferie på apollo.no, vi fikk også bekreftet hvor viktig det er for nordmenn og virkelig kunne føle, lukte og smake at man er på ferie, forteller Haug.

I tillegg til VR-brillene kan man derfor også bestille varmelampe og høretelefoner med bølgeskvulp, honningsnacks fra Hellas, duftlys med Middelhavsaroma – og en sekk med sand man kan grave føttene sine i.

Velger privat strand – og Clooney!

Den største fordelen med VR-reiser er derimot de endeløse mulighetene for å drømme seg vekk – og teste ut ting man ellers kanskje ikke ville hatt muligheten til.

Over 90 prosent av testbrukerne valgte å sikre seg en privat strand, eller villa med privat basseng. Et resultat som stadfester en av reisetrendene Apollo for lengst har påpekt – vi vil bo bedre på ferie enn vi gjør hjemme. Limousin-, og butlerservice slo også godt an.

Men det var ikke før man la til en portefølje av kjendiser man kunne ha med som reisefølge, at drømmereisen føltes komplett. Blant de kvinnelige testbrukerne valgte hele 7 av 10 å ta med seg George Clooney på reisen – mens Zlatan var herrenes favoritt.

- Nå gleder vi oss til å ta reiseverdenen og dagdrømmingen til et nytt nivå, smiler Apollo-sjefen.

Les mer om Apollos VR-reiser her!

Nyhet! Nå kan du reise hvor du vil og når du vil - uten å forlate sofaen!
Hvem tar du med deg på VR-reise?
Mange av testbrukerne valgte Albania som destinasjon.
De mannlige testbrukerne tok med seg Zlatan på ferie.