Nyhet! Apollo lanserer surfereiser med Xtravel

15.9.2016 08:00 | Apollo

Gjennom et eksklusivt samarbeid med anerkjente Xtravel lanserer Apollo nå ulike surfekurs og reiser til Lanzarote, Tenerife, Sri Lanka og Den Dominikanske republikk.

Gjennom subbrandet Apollo Sports har Apollo på kort tid blitt en av Norges største arrangører av treningsreiser. Med allerede Nordens bredeste treningskalender, utvider reisearrangøren nå tilbudet ytterligere ved å tilby førsteklasses surfekurs i regi av Xtravels på fire ulike reisemål i vinter.

- Salget av våre sportshoteller og treningsreiser øker hvert år og vi ser en økende etterspørsel fra hele kundesegmentet, spesielt familier. Surfing appellerer til alle aldersgrupper og vi vil at gjestene våre skal kunne komme hjem og si at de faktisk har lært seg kunsten. Med Xtravel kan vi tilby våre reisende nettopp det: Apollo får lang erfaring og et enormt engasjement og våre reisende får enkeltheten, kurs av høyeste kvalitet med lokale instruktører og en spennende opplevelse, sier Christine Hafnor, Apollo Sports-ansvarlig.

Den ultimate venne-, og familieferien!

Det som skiller Apollos surfetilbud fra andre er at det ikke er rene surfeferier, men kurs som bestilles individuelt som tillegg til ferien. Hafnor er derfor overbevist om at tilbudet særlig vil gå rett hjem hos vennegjenger og familier med tenåringer.

- Vi vet at mange foreldre syns det er utfordrende å få med seg tenåringen på ferie med mor, far og lillebror/søster. Med surfekursene våre får eldstemann et trygt, men spennende og innholdsrikt avbrekk for seg selv – samtidig som familien kan feriere sammen. Det er en vinn/vinn situasjon for alle, smiler hun.

Også for Xtravel er samarbeidet med Apollo en stor nyhet, da det skiller seg fra deres vanlige program og slik åpner for helt nye målgrupper.

- På våre egne Xtravel surfereiser rundt om i verden er våre guider og instruktører med gjestene hele uken. Da surfer man, bor sammen og snakker surf døgnet rundt. Samarbeidet med Apollo gjør at vi nå også kan tilby noe for de som ønsker å lære seg å surfe og bli kjent med livsstilen, men ikke nødvendigvis vil bo på en surfeleir med fremmede. De får muligheten til å lære seg noe nytt, ha det fantastisk gøy mens de gjør det og samtidig kunne feriere med resten av sitt eget reisefølge, sier Eric Asmussen, gründer av Xtravel.

Surfekursene

Surfekursene tilbys i dag under spesifikke datoer på Lanzarote, Fuerteventura, Sri Lanka og Den dominikanske republikk. Inkludert i pakken er lån av utstyr, teori, oppvarming, surfekurs på ca. 2 timer i vannet, transport til og fra hotellet og bilder. Kursene er åpne for alle svømmedyktige, og bestilles som tillegg til selve reisen.

Om Xtravel

Xtravel ble grunnlagt i 2004 av Eric Asmussen, og var først i Skandinavia til å arrangere surfereiser. Xtravels mål er å utfordre den tradisjonelle ferien, med fartsfylt aktivitet som surfing, ski, terrengsykling, motocross og alt annet som øker adrenalinet. Xtravel har vunnet stor anerkjennelse i bransjen takket være sin solide kunnskap og evne til å levere interessant, spennende og utfordrende innhold, med profesjonelle guider og instruktører som er lidenskapelig opptatt av hva de gjør.