Nyhet! Apollo lanserer direktefly fra Molde til Kroatia

Kroatia er reisemålet som øker mest på landsbasis i 2017, og til sommeren lanserer Apollo direktefly fra Molde.

Kroatia

Beregningene gjort av Apollo viser at nærmere 50 prosent av alle pakketurer fra Norge vil gå til de greske øyene neste sommer. Kroatia er reisemålet som øker mest, både hos Apollo og på landsbasis. Totalt vil 50 000 nordmenn reise hit på pakketur neste sommer – en økning på hele 50 prosent sammenliknet med fjoråret. Av disse reiser 28 000 med Apollo.

- For Apollo har det alltid vært viktig å ha et godt og bredt tilbud fra hele Norge, og vi jobber kontinuerlig med å utvikle programmet i henhold til lokal etterspørsel. Moldeværingene har lenge ønsket seg direktefly til Kroatia, så det er en stor glede endelig å kunne tilby dem det, sier Erik Haug, administrerende direktør i Apollo.

Den nye flyvningen vil gå til Split hver onsdag fra og med 28. juni og frem til 16. august, og de reisende kan velge mellom populære feriesteder som Pula, Hvar, Brač og Makarskas Riviera. På sistnevnte åpnet Apollo Romana Beach Resort i fjor - et splitter nytt Apollo Mondo Family Resort direkte på strandkanten.

Fra Molde fortsetter også reisearrangøren sin populære rute til storfavoritten Kreta på fredager.

- Hele 8 av 10 av våre gjester velger Hellas og Kroatia på sommeren, så vårt mål er selvfølgelig å gjøre alt vi kan for å tilby reiser hit fra så mange norske flyplasser som mulig. Kreta topper listen over sommerens mest populære reisemål år etter år, så vi har stor tro på at Moldeværingene blir fornøyde med årets sommerprogram, avslutter Haug.

Totalt estimerer Apollo at i overkant av en million nordmenn vil reise på pakketur i 2017. 750 000 av disse vil reise på sommeren.

Apollos avreiser fra Molde:

Molde – Kroatia: Onsdager i perioden 28.06 – 16.08

Molde – Kreta: Onsdager i perioden 16.06 – 04.08