Nye Volkswagen T-Cross kan nå bestilles i Norge

I dag åpnet Volkswagen for forhåndsbestilling av sin nyeste SUV, T-Cross, som lanseres i løpet av våren. T-Cross er kompakt, fleksibel og moderne med høy sittestilling.

Nye Volkswagen T-Cross

- Med lanseringen av vår nye T-Cross til våren får vi en komplett SUV-modellrekke å tilby våre kunder, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør Volkswagen. Utvalget vil da spenne fra den minste T-Cross og de suksessrike modellene T-Roc, Tiguan og Tiguan Allspace til flaggskipet Touareg, tilføyer Edvardsen-Eibak.

T-Cross er sofistikert med et iøyenfallende design. Lanseringsslagordet til Volkswagens nye SUV er "I am more" - T-Cross skal tilby mer enn andre, uten å koste mer. Lanseringen vil finne sted 2. kvartal 2019.

Prisen starter fra kr. 272.000 (eks. frakt- og leveringsomkostninger). Nye T-Cross blir tilgjengelig med en drivlinje: 1,0 85kW 115 TSI DSG. Den blir tilgjengelig i 2 utstyrsnivåer, samt en norsk spesialversjon med R-Line. De tre utstyrsnivåene er alle godt utstyrte versjoner og det blir få tilvalg tilgjengelig.

T-Cross Life
1,0 115 hk TSI 7-trinns DSG 272,000
T-Cross Style
1,0 115 hk TSI 7-trinns DSG 297,400
T-Cross Style Exclusive
1,0 115 hk TSI 7-trinns DSG 324,600
Style Exclusive inkluderer:
18 '' Nevada lettmetallfelger, 215/45 R18 dekk
R-Line eksteriør
Active Info Display
Keyless Access
Fjernlysassistent

Nye T-Cross produseres ved Volkswagens fabrikk i Navarra i Spania.

For mer informasjon om T-Cross: https://www.ntbinfo.no/pressemelding/verdenspremiere-for-volkswagen-t-cross?publisherId=16054789&releaseId=17855552

Nye Volkswagen T-Cross
Interiør i Volkswagen T-Cross