Volkswagen Nyttekjøretøy

Nye Volkswagen Crafter kåret til Van of the year

En jury bestående av nyttekjøretøyjournalister fra 24 europeiske land har kåret nye Volkswagen Crafter til årets beste varebil.

Nye Crafter, som er utviklet basert på kundenes ønsker og som byr på en rekke innovasjoner og flere assistentsystemer, har blitt tildelt prisen allerede før bilen har blitt lansert på markedet.

Styreleder for Volkswagen Commercial Vehicles, Dr. Eckhard Scholz, tok imot prisen fra juryformann Jarlath Sweeney under årets IAA-messe i Hannover.

- Etter fjorårets pris til Transporter, er vi veldig glade for å kunne ta imot prisen for Crafter også. Vi er veldig stolte av vår nyeste bil og teamet som har bidratt til å gjøre Crafter til den beste store varebilen på markedet. Vi kommer til å bruke denne prisen for å sikre en suksessfull lansering av bilen, sa han under prisutdelingen.

Crafter ble tildelt 101 poeng under stemmegivningen – noe som var 12 poeng mer enn bilen som kom på andreplass i kåringen. Juryen trakk i sin begrunnelse for Crafters seier frem ting som designet, komforten, sikkerhetsnivået og suverene bruksegenskaper.

Om Volkswagen Nyttekjøretøy

Volkswagen Nyttekjøretøy
Frysjaveien 31b

240 33 300http://www.vw.no

Følg pressemeldinger fra Volkswagen Nyttekjøretøy

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen Nyttekjøretøy på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Volkswagen Nyttekjøretøy