Nye Veier inviterer til fagdag om maskinsikkerhet

Nye Veier inviterer sammen med sentrale aktører i bransjen til fagdag 24.09.19 om maskinsikkerhet

For å nå målet om en skadefri bygge- og anleggsnæring ønsker vi å samarbeide, utfordre og dele erfaringer. Hvilke forventninger Nye Veier og myndighetene stiller, regelverk, læring, innovasjon og utviklingen innenfor maskinsikkerhet vil være tema for dagen.

Fagdagen avholdes på Scandic Gardermoen fra klokken 08:30 – 16:00.

Kontaktperson for spørsmål om arrangementet er Sigrid Hansen-Tangensigrid.hansen-tangen@nyeveier.no

Påmelding sendes til rune.hadland@nyeveier.no. Påmelding (navn, rolle, e-post) ønskes innen torsdag 25. august.

Foredragsholdere

Erling Wiig

Siv.Ing

Sertifiseringsorganet

Nye Veier løser støyproblemene på E6 forbi Fåberg og foreslår nytt kryss sør i Øyer20.8.2019 17:13:51 CESTPressemelding

Nye Veier har funnet en ny smart løsning som ikke har vært foreslått tidligere for E6-strekningen Storhove – Øyer. I planforslaget foreslår Nye Veier firefelts motorvei med 110 km/t frem til demningen ved Hunderfossen, mellomlang tunnel forbi Fåberg og flytting av Ensbykrysset til Midtskog. Positive vedtak i kommunene nå, som følger Nye Veiers anbefaling, vil kunne sikre byggestart på Storhove høsten 2020.