Nye Veier for Rambøll

23.8.2016 13:18 | Rambøll

Med toppskår på kompetanse og oppdragsbeskrivelse, vant Rambøll stort og viktig oppdrag for Nye Veier.

Bak fra venstre: Prosjektleder Ivar Engset, Rambøll, Ruth Haug, divisjondirektør vei, Rambøll, Jørn Rinde, utbyggingssjef E18 Langangen-Dørdal, Nye veier og prosjektdirektør E18 Langangen-Grimstad, Magne Ramlo, Nye veier Foran Hilde Nordskogen, direktør for byutvikling og samferdsel Rambøll og administrerende direktør Ingrid Dahl Hovland, Nye Veier

Rambøll skal utføre en komplett reguleringsplan for Langangen-Rugtvedt, en ny 4-felts motorvei. Strekningen er på nesten 18 kilometer. I planen inngår ny Grenlandsbru vest for eksisterende bru og seks tunneler på tilsammen rundt ni kilometer. Prosjektet inngår i utbyggingen av E18 Langangen – Grimstad.

Komplett rådgiver
-Vi har svært god kompetanse på veiutbygging i Rambøll. For å sikre en solid og komplett rådgiver for dette prosjektet, har vi i tillegg knyttet til oss en nøye utvalgt gruppe underleverandører med kompletterende kompetanse og erfaring fra blant andre Asplan Viak AS, forteller Ruth Gunlaug Haug, divisjonsdirektør for vei i Rambøll.

Rambøll har tidligere vunnet et mindre reguleringsoppdrag for samme selskap tidligere i år.

-Vi skal hjelpe Nye Veier med å nå målene sine om å bygge gode og billigere veier raskere. Det settes høye krav om å være innovative og gode rådgivere. Det krever mye av oss, og vi tar fatt på jobben med stor iver og arbeidslyst, sier Hilde Nordskogen direktør for samferdsel og byutvikling i Rambøll.

God partner
 -Nye Veier er glad for å ha fått Rambøll med som partner på laget i en viktig planprosess for oss. Vi er avhengig av å ha med oss kompetente fagmiljøer i alle ledd, sier Magne Ramlo, prosjektdirektør for E18 Langangen-Grimstad.

Avtalen ble signert sist uke og arbeidet er allerede i gang.

IT i Praksis 2017 – Norges digitale status10.8.2017 16:00Pressemelding

For treg digital utviklingDen digitale utviklingen i Norge går fremover – men ikke raskt nok. Det viser rapporten IT i Praksis 2017, som lanseres i dag. IT i Praksis tar for seg Norges digitale status, og ser på digitale erfaringer, utfordringer og planer i 500 offentlige og private virksomheter. Rapporten utgis for tiende gang, og er laget av Rambøll i samarbeid med IKT Norge, Visma og Den Norske Dataforening. - Den digitale utviklingen går fremover, men det går det fortsatt for sakte. Brukerne er mindre fornøyde med den digitale kommunikasjonen med det offentlige enn i fjor, forteller Morten Skodbo, direktør i Rambøll Management Consulting. - Dette kan skyldes at utviklingen av teknologien og mulighetene som følger med går svært raskt. Gapet mellom hva som er teknologisk mulig og hva vi faktisk oppnår i offentlig sektor blir dermed stadig større. Jo bedre tjenester du får privat, jo mer forventer du når du skal snakke med det offentlige. Mye å hente på brukerinvolvering IT i Praksis