Nye varemerker inn hos Bertel O. Steen Autostern AS

Bertel O. Steen Autostern er spydspissen til Mercedes-Benz i Oslo. I 2018 får merket selskap av Peugeot personbiler og Kia i lokalene på Sogn Arena.
Bertel O. Steen Autostern

Bertel O. Steen har allerede annonsert endringer i eget forhandlernett i Oslo-regionen med etablering av PSA Retail på Økern og bruktbilsenter på Ensjø fra årsskiftet.

Nå er det besluttet å etablere nybilsalg av Peugeot personbiler og Kia hos Autostern. Dette vil skje i løpet av 1. halvår 2018.

– Autostern er i dag selve flaggskipet for Mercedes-Benz, og det skal det fortsette å være, sier Per-Kristian Jonassen, regionsdirektør i Bertel O. Steen Detalj. – Det tyske premiummerket vil få minst like stort utstillingsareal som i dag. Det lar seg gjøre ved at bruktbil nedskaleres i lokalene på Sogn Arena og overføres til det nye bruktbilsenteret som etableres på Ensjø på nyåret.

– Vi gleder oss til å selge både Peugeot personbiler og Kia i tillegg Mercedes-Benz person- og varebiler, samt Smart. Vi skal bli Oslos flotteste bilhus, hvor kundene skal få møte Bertel O. Steens bilmerker på best mulig måte, og hvor kvalitet er satt i høysetet. Med våre dyktige medarbeidere er jeg trygg på at vi skal lykkes med det, sier Johnny Kristian Danielsen, daglig leder hos Autostern.

Leieforholdet Bertel O. Steen har på Skøyen løper ut i november 2018 og vil ikke bli forlenget. Ved avvikling av leieforholdet vil salg av nye biler ivaretas på Autostern, mens servicemarkedet for Peugeot vil ivaretas av Bertel O. Steen-forhandlerne på Økern og Asker & Bærum.

Marius Hayler, adm. direktør i Bertel O. Steen Detalj, er overbevist om at dette grepet vil styrke Peugeot og Kia i Oslo samtidig som Mercedes-Benz beholder sin sterke posisjon. – Vi legger nå til rette for en distribusjonsstrategi som ivaretar representasjonen av merkene med arealeffektive flermerkeforhandlere i hovedstaden. Det blir spennende å få Peugeot personbiler og Kia inn hos Autostern, og vi mener at det vil komplettere forhandleren, avslutter han.

Anders Rikter, direktør for kommunikasjon og samfunnsansvar: 920 84 996 / anders.rikter@bos.no
Marius Hayler, adm. direktør Bertel O. Steen Detalj: 905 51 411 / marius.hayler@bos.no

Bertel O. Steen Autostern
Marius Hayler, adm. direktør Bertel O. Steen Detalj AS. Foto: Bertel O. Steen / Jarle Nyttingnes

Bertel O. Steen importerer bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, Opel, smart®, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Setra og Fuso til Norge. Hovedtyngden av salget skjer gjennom vår egeneide forhandlerkjede.

Konsernet eier også Snap Drive AS, en frittstående verkstedkjede med 27 verksteder lokalisert i de største byene i Norge samt bildelingstjenesten Otto som tilbyr delebiler i flere kommuner.

I Bertel O. Steen har vi satt oss et ambisiøst formål – «Vi bringer kundene og samfunnet fremover på en ansvarlig og enklere måte». Vi skal gjøre det mulig for folk å reise slik de vil, uten bekymringer. Bertel O. Steen er garantisten for kvalitet og trygghet. Vi bryr oss om hver eneste kunde, om samfunnet og om hverandre.

Følg pressemeldinger fra Bertel O. Steen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bertel O. Steen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Bertel O. Steen