Nye singler fra The Stream-artistene i dag

21.10.2016 11:06 | Universal Music Norge

Artistene og artistutvikler Espen Lind etter første livesending

Vi får høre en gammel låt, en nyere låt og en egenskrevet låt når The Stream-artistene i dag slipper sin nye singeler. Deres nye låter fremføres i kveldens sending hvor første deltaker ryker ut av konkurransen.

Det er to uker siden de unge talentene ga ut sin første singel på Universal Music, og i dag har artistene sluppet oppfølgeren som de skal fremføre i kveldens program av The Stream på TV2.

Hør låtene på Spotify

Emelie Hollow - Breathe (original)

Adrees - The A Team (Ed Sheeran-cover)

Ylva Olaisen - Forever Young (Bob Dylan-cover)

Låtskrivertalentet Emelie Hollow slipper sin egenskrevne låt Breathe - en låt som har vokst sammen med henne på veien mot å bli den artisten hun er i dag.

- Breathe handler om en slags håpløs forelskelse. Man vet at det ikke er bra, man vet at det absolutt ikke funker, men fortsatt så trenger man hverandre. Det blir som en avhengighet, der man til slutt ikke kan puste uten hverandre. Jeg er utrolig stolt av hvordan låten har blitt. Den betyr veldig mye for meg, sier Hollow.

Ylva Olaisen, den unge jenta med den voksne stemmen, har valgt å gå i Adele sine fotspor når hun i dag gir utForever Young av Bob Dylan.

- Adele er en av mine største inspirasjonskilder. Jeg hadde lyst til å gjøre noe av det samme med “Forever Young” som hun gjorde med “Make You Feel My Love” for noen år siden, forteller hun.

Adrees gir derimot ut låten "The A Team" fra en av sine største idoler, Ed Sheeran.

- Jeg har alltid sett opp til og blitt inspirert av Ed Sheeran. Jeg elsker absolutt alt det musikalske ved han, og i tillegg så virker han som en veldig jordnær person, sier han.

De tre talentene har en hektisk hverdag, og intensiteten er til å ta og føle på nå som én deltaker ryker ut av programmet i kveld.

- Nå i ukene fremover vil én og én deltaker ryke ut, og da vil jeg virkelig gjøre mitt beste hver gang. Jeg gleder meg masse til å synge på fredag og skal vise publikum hva jeg har å komme med, forteller Ylva Olaisen.

- Jeg tenker ikke så veldig mye på det, men det er utrolig kjipt at en må ut av konkurransen i kveld, men vi har blitt så gode venner at jeg er ganske sikker på at vi kommer til å holde kontakten uansett, sier Adrees.

- Jeg føler absolutt at jeg allerede har vunnet ved å komme så langt som dette, bli kjent med alle menneskene og ved å ha fått de mulighetene jeg har fått, men jeg vil virkelig ikke reise hjem på fredag. Det er så utrolig gøy å være med på dette, og jeg vil helst gjøre det hver eneste fredag, avslutter Emelie Hollow.

Følg med på The Stream på TV2 klokken 20:00 i kveld.

Følg artistene her

Ylva Olaisen

Spotify: https://open.spotify.com/album/3ch5ijMla9Plu8RdtgEjSj

Facebook:https://www.facebook.com/ylvaolaisen/

Instagram: @ylvaolaisen

Emelie Hollow

Spotify: https://open.spotify.com/album/7uvVkUi4uVXuVOszYVbsNL

Facebook: https://www.facebook.com/emeliehollow/

Instagram: @emeliehollow

Adrees

Spotify: https://open.spotify.com/track/6lwAfUf3cHXWbK4Jvwc0ef

Facebook:https://www.facebook.com/adreesofficial

Instagram: @adreesofc

Artistene og artistutvikler Espen Lind etter første livesending
Ylva Olaisen / Foto: Julia Marie Naglestad
Emelie / Foto: Julia Marie Naglestad
Adrees / Foto: Leikny Havik Skjærseth
Artistene og artistutvikler Espen Lind

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f