Nye refleksvester til Teisen Vest Barnehage

-Skal vi på tur, ropte barna i Teisen Vest Barnehage da de fikk de nye refleksvestene fra Sector Alarm.

Daglig leder Ada Stuge Evjen i Teisen Vest Barnehage er forøys med de nye refleksvestene.

Sector Alarm jobber med trygghet og har derfor også i år delt ut refleksvester til mange barnehager i Norge. En av de heldige barnehagene er Teisen Vest barnehage i Oslo.

-Vi er en barnehage som fokuserer på uteaktivitet og jevnlige turer med barna og da er det viktig å være synlig, sier Ada Stuge Evjen, som er daglig leder i Teisen Vest Barnehage. –Vi går jevnlig på oppdagelsesferd i nærmiljøet rundt barnehagen. Blant annet besøker vi hver uke et eldresenter. Nye vester er derfor kjærkomment.

Konkurranse på Facebook

-Sector Alarm har hatt en konkurranse på Facebook, der barnehager ble oppfordret til å søke om vester. Responsen var overveldende. Vi har mottatt hele 500 søknader, sier Markedssjef i Sector Alarm Karina Ditlefsen.  -Prosessen med å velge ut har vært vanskelig, men Teisen Vest ble en av 20 heldige vinnere.

Bruk refleks

I den mørke årstiden er det viktig å bli sett. I følge Trygg Trafikk reduserer det å bruke refleks risikoen for å bli påkjørt med 85%. Gode vaner som etableres fra barna er små, øker sannsynligheten for at barna også tenker trafikksikkerhet når de blir større.

Refleks bør brukes av alle når det er mørkt, men ekstra viktig er det å sørge for at de minste er synlige i trafikken. Barn som bruker refleksvest er synlige på 140 meters hold for bilister som bruker nærlys. Uten refleks er de først synlig på 25 meters hold. Det betyr at bilisten har 10 sekunder til å reagere hvis du bruker refleks, går du uten har han bare 2 sekunder til rådighet.

Vi i Sector Alarm jobber med trygghet 24 timer i døgnet 365 dager i året. Ikke bare i hjemmet og på arbeidsplassen, men for hele samfunnet.  -Vi oppfordrer derfor alle, uansett alder, til å bruke refleks når de er ute i mørket. Refleksvestene vi deler ut gjør også at man er ekstra godt synlig også når det er lyst ute, sier Ditlefsen.

Husk også å bruke refleks som fotgjenger, og husk å tilpasse farten etter vær og føre hvis du er bilist. Ta hensyn til fotgjengere og ikke minst til alle de små fotgjengerne som ferdes langs norske veier.

Sector Alarm er et norsk konsern i sterk vekst og hadde i 2017 en omsetning på litt over 2 milliarder. Selskapet ble etablert i 1995 og er i dag en av de ledende aktørene i Europa. Sector Alarm leverer trygghet til sine kunder gjennom alarmløsninger til boliger og bedrifter. Selskapet har mer enn 520.000 kunder og over 1.750 medarbeidere i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spania og Frankrike. I Norge har selskapet 175.000 kunder og 600 medarbeidere. Både medarbeidere og kunder er i fokus hos oss, noe våre klimaundersøkelser og de mange prisene vi har mottatt for beste kundeservice bekrefter.

Sector Alarm inngår byråavtale med Starcom i Norge28.11.2018 10:04Pressemelding

Etter en omfattende mediebyråpitch velger Sector Alarm Starcom som partner i Norge. Samarbeidet omfatter hele tjenestespekteret innenfor mediebyråtjenesten. Siden etableringen i 1995 har Sector Alarm blitt det nest største alarmselskapet i Europa, med mer enn 500 000 kunder og over 1 700 ansatte. Samarbeidet inkluderer markedene i Norge, Sverige, Finland, Irland, Frankrike og Spania. Gjennom Publicis-byråene Starcom og Zenith.

Bruk nattmatvett i julebordstiden13.11.2018 07:00Pressemelding

Vi er på vei inn i julebordsesongen - med tradisjonsrike julebord med kollegaer og gode venner som ofte varer langt ut i de sene nattetimer. Erfaringer fra tidligere år viser at stadig flere avslutter en sen julebordnatt med nattmat. Favoritten er en pizza som "bare" skal varmes 10 minutter i ovnen. Disse 10 minuttene er det mange som benytter til en velfortjent «strekk» på sofaen. En strekk som i mange tilfeller varer helt til brannalarmen går.