Nye Opel Corsa er elektrisk

Når Opel lanserer sjette generasjon Corsa er den helelektrisk med 330 kilometers rekkevidde, målt etter WLTP.

Første generasjon Opel Corsa ble lansert for 37 år siden, og har gjennom snart fire tiår sørget for å levere praktisk og økonomisk fornuftig bilhold til mer enn 13,5 millioner nybilkjøpere. Derfor er det helt naturlig for Opel å tilby en helelektrisk versjon av Corsa i dette viktige segmentet.

80 prosent på 30 minutter
Med en rekkevidde på 330 kilometer (WLTP) er nye Opel Corsa perfekt for å fylle kundenes daglige transportbehov.

Hurtiglading sørger for at batteriet på 50 kWh kan lades til 80 prosent av kapasiteten på 30 minutter. Status og styring av ladingen kan gjøres på din smarttelefon via MyOpel-appen.

Elmotoren på 100 kW (136 hk) og et maks moment på 260 Nm, gjør at nye Corsa bruker 2,8 sekunder fra 0-50 og 8,1 sekunder til 100 – begge prestasjoner som bidrar til å understreke bilens sportslige egenskaper.

Føreren kan påvirke rekkevidden ved å velge mellom tre ulike kjøremodus – Normal, Eco og Sport. Sistnevnte sørger for økt respons og mer sportslig dynamikk, mens Eco sørger for optimalisert rekkevidde.

Kompakt og sikker
Nye Opel Corsa viderefører sportslig design og kompakte utvendige dimensjoner fra tidligere generasjoner.

Taklinjen er senket med 4,8 centimeter sammenlignet med forgjengeren og sitteposisjonen er senket med 2,8 centimeter – tyngdepunktet er også lavere enn tidligere og bidrar til mer dynamiske kjøreegenskaper.

Opel fortsetter å demokratisere teknologi ved å inkludere sikkerhetssystemer som vanligvis bare har vært tilgjengelig i større og dyrere biler. Det avanserte kamerasystemet sørger sammen med radar og andre sensorer for å forsyne de avanserte førerassistansesystemene med oppdatert informasjon om hva som skjer rundt bilen.

Lys har lenge vært viktig for Opel, og nye Corsa er den første ut i småbilklassen som blir tilgjengelig med de adaptive og blendingsfrie IntelliLux LED-matrix-lysene.

Allerede senere denne sommeren kan interesserte norske kunder reservere sin nye elektriske Opel Corsa.

PSA Norge er en del av Bertel O. Steen AS og er importør av merkene Peugeot, Citroën, DS og Opel til Norge.

Bertel O. Steen overtok Opel-importen 1. desember 2018.

Opel er en av de største europeiske bilprodusentene og ble startet av Adam Opel i Rüsselsheim, Tyskland i 1862. Selskapet startet bilproduksjon i 1899. Siden august 2017 har Opel vært en del av Groupe PSA.

Sammen med sitt britiske søstermerke Vauxhall, er selskapet representert i mer en 60 land over hele verden, og solgte over en million biler i 2018.

Opel er i implementeringen av sin elektrifiseringsstrategi for å møte kundenes krav til bærekraftig mobilitet. Innen 2024 skal alle Opel-modeller som selges i Europa være tilgjengelig i en elektrifisert variant. Strategien er en del av selskapets PACE!-plan med mål om at Opel skal være bærekraftig, globale og elektriske.