Nye kulinariske opplevelser i luften!

Singapore Airlines, verdens mest prisvinnende flyselskap, tar nok et kulinarisk grep og introduserer friske retter fra det spennende Teochew-kjøkkenet om bord på sine flyvninger fra Singapore.

Kald krabbe med tilbehør

- Det kinesiske kjøkken er ekstremt variert. Vi har som mål å alltid ha den beste maten i lufta, og det er derfor moro å kunne utvide med retter fra et av Kinas beste kjøkken, sier salgssjef Henrik Hanevold i Singapore Airlines.

Rettene tilbys om bord på flyvningene ut fra Singapore, i tillegg blir et utvalg rettene å finne i SilverKris Loungen på Changi Airport i Singapore.

Teochew-kjøkkenet

Teochew-delikatesser som langtidsbrasert svinekjøtt, dampet havabbor, kald krabbe og innbakte reker er noen av rettene på menyen. Teochew-kjøkkenet har sitt utspring i Kinas Guangdong provins, og er kjent for sine mange vegetar- og sjømatretter.

Kjøkkenet er kjent for sin friskhet, sine naturlige smaker og sine tilberedningsmetoder som ofte innebærer damping, vannbad og langsom steking. Metoder som er avgjørende for den unike matopplevelsen.

Oslo, 3. november, 2016

For flere opplysninger og/eller bilder kontakt:

Singapore Airlines, Henrik Hanevold, Sales Manager henrik_hanevold@singaporeairlines.com.sg, 92210974

Flerveis Kommunikasjon, Lena Petersson, lena@flerveis.no, 92281518

Kald krabbe med tilbehør
Langtidsbrasert svinekjøtt og dampet havabbor