Nye Huawei MateBook X Pro er starten på en sømløs Android- og Windowsopplevelse

24. februar 2020 - I 2018 lanserte Huawei MateBook X Pro, den første FullView-laptopen noensinne. Huawei MateBook X Pro kombinerte ekstrem portabilitet, en premium FullView-skjerm, nyskapende ytelse og smart samhandling. Det var en milepæl som markerte begynnelsen av Huaweis ferd mot en fremtredende rolle i PC-markedet.

I dag lanserer Huawei den oppdaterte Huawei MateBook X Pro. Den utstråler alle de karakteristikkene som trengs for å beskrive en bærbar maskin i flaggskip-klassen; lekker design, innovasjon og intelligens, samt en grensesprengende ytelse og samhandling i alle situasjoner.

«Estetikk, innovativ teknologi og intelligens ligger i DNA-et til MateBook X Pro-serien, noe som kommer tydelig frem i siste utgave. Nye Huawei MateBook X Pro har store gjennombrudd med Ultra FullView -displayet, energibruken, ytelsen og samhandlingen med andre enheter. Det er vår kraftigste, mest bærbare og intelligente enhet hittil og vi er glade for å kunne tilby den til våre brukere», sa Wang Yinfeng, leder for PC- og nettbrettprodukter i Huawei Consumer BG.

Den fantastiske «Ultra FullView»-opplevelsen

HUAWEI MateBook X Pro er laget for businessbrukere og profesjonelle innholdsprodusenter, altså brukere som har høye standarder for kvalitet. På utsiden har den nye Huawei MateBook X Pro en CNC-freset metallramme med en premium sandblåst finish. Huawei MateBook X Pro er tilgjengelig i den nye fargen Emerald Green, samt Mystic Silver og Space Gray. Lokket på Emerald Green-modellen er toppet med Huawei-branding i gull, noe som gir et tidløst utseende. Huaweis siste flaggskip er også overlegent portabel. Den er bare 14,6 mm tykk og veier kun 1,33 kg[1], hvilket gjør den til den perfekte enheten for de som verdsetter bevegelighet og mobilitet.

Huawei Ultra FullView-skjermen er laget med industriledende design. Med slanke kanter på alle sidene oppnår Ultra FullView-skjermen på MateBook X Pro en imponerende 91 prosent skjerm-til-kropp-utnyttelse[2]. Huawei tar i bruk et 3:2-format, som er mer tilpasset produktivitet og innholdsproduksjon enn vanlige widescreens.

Ultra FullView-skjermen er et 13,9 tommer LTPS-panel som støtter opp til 3K oppløsning (3000x2000) og 100 prosent av sRGIB fargerommet. De klare fargene og 3K-oppløsningen bidrar til å gjøre innholdet levende og gir en mye mer omfattende underholdningsopplevelse. I tillegg støtter den et 10-punkts multi-touch og Fingers Gesture Screenshot[3], som gir brukere en ny og mer intuitiv måte å bruke maskinen på.

Optimal ytelse gir maksimal produktivitet

Huawei MateBook X Pro har de siste innovasjonene for bærbare maskiner. Selv om Huawei MateBook X Pro er lett og portabel har den kompromissløs ytelse, blant annet takket være 10. generasjons Intel® Core™ i7-10510U- og i5-10210U-prossesorer. Utstyrt med NVIDIA® GeForce® MX250 som kjører på 2GB GDDR5, gir HUAWEI MateBook X Pro en god brukeropplevelse i alle situasjoner. Fra bilde- eller videoredigering, til spilling og underholdning. For nedkjøling har den nye flaggskipmaskinen et intelligent kjølesystem som bytter dynamisk mellom aktiv og passiv nedkjøling, i tillegg til at nye «Huawei Shark Fin Fans 2.0» produserer mer luft. Nye Huawei MateBook X Pro bruker også en intelligent filterteknologi som tilbyr temperaturovervåkning i sanntid.

Ved siden av å være en god venn for arbeid, er Huawei MateBook X Pro utstyrt med fire høyttalere som gir en eksepsjonell lydopplevelse. Du vil oppleve det som om du er en del av handlingen når du bruker Huawei MateBook X Pro til å konsumere underholdning.

HUAWEI MateBook X Pro har et kraftig 56Wh[4] batteri. Sammen med Huaweis egne strømsparemoduler kan du nyte et batteri som varer hele dagen, helt uforstyrret av ladekabler.

HUAWEI MateBook X Pros 65 W type-c bærbar lader kan brukes på en rekke ladeutganger. I tillegg til å bruke laderen på laptopen støtter den Huawei SuperCharge på utvalgte telefoner[5]. Med denne laderen kan du lade raskt hvor som helst.

Reisende vil være glade for å høre at nye Huawei MateBook X Pro støtter verdens raskeste Wi-Fi for bærbare maskiner, noe som bedre signalmottakelse og en mer stabil tilkobling. Bluetooth 5.0 har raskere dataoverføring, bredere signaldekning og sterkere kringkastingsmuligheter enn tidligere versjoner. Det betyr at den nye laptopen kan tilkobles fra en lengre avstand og med mer stabile signaler.

Intelligent samhandling i alle scenarioer: Huawei Share

Laptoper i fremtiden vil bli mer intelligente, mer effektive og mer tilkoblet. Vi hjelper til med å drive innovasjon med nye oppfinnelser som kan brukes i alle situasjoner og som gir en interaktiv opplevelse. Vi tilpasser enhetene våre til Multi-screen Collaboration[6], en funksjon i Huawei Share.

Det spesielle med Multi-screen Collaboration er ikke bare i muligheten til å overføre filer mellom smarttelefon og laptop, men et sømløst samarbeid mellom telefon og laptop. Det betyr at ved å bygge på den kraftige ytelsen og de grunnleggende systemevnene til MateBook kan Huawei fjerne hindringene mellom Windows- og Android-systemene. Samtidig kan laptop-tilbehør som tastatur, kamera, mikrofon og mus brukes som ekstrautstyr til smarttelefonen og gi en mer behagelig brukeropplevelse. Laptopen kan da dele mer avanserte programmer med telefonen og gi en helt ny kontoropplevelse.

Som en pioner for innovasjonen av smartenheter kan Huawei bruke sin ekspertise på Huawei MateBook X Pro til å gi den beste brukeropplevelsen. Teknologier som Fingerprint Power Button og innfelt kamera gir kundene opplevelser ingen andre kan tilby. Førstnevnte lar brukeren enkelt verifisere identiteten din for å starte opp, og sistnevnte beskytter privatlivet ditt samtidig som den maksimerer visningsområdet.

Huawei fortsetter å satse på premium-laptoper og brukeropplevelse for alle typer situasjoner. Fremover vil Huawei fortsette å integrere sine ledende smarttelefoninnovasjoner i PC-produktene, slik at brukeropplevelsen forbedres ytterligere. Slik kan flere få nyte innovasjonen og den smarte teknologien som kjennetegner disse flaggskipproduktene.

Pris og tilgjengelighet

Den nye HUAWEI MateBook X Pro vil være tilgjengelig i Norge fra slutten av mai.

Enhet

Spesifikasjoner

Huawei MateBook X Pro

i5/16GB/512GB/MX250/Touchscreen

17.999 NOK

Huawei MateBook X Pro

i7/16GB/1TB/MX250/ Touchscreen

19.999 NOK

[1]Data kommer fra Huaweis laboratorier. Tykkelsen inkluderer ikke fotputene, og den faktiske tykkelsen kan variere. Vekten kan variere ut fra produktets konfigurering, framstillingsteknikker og beregningsmetoder.

[2]Data er fra Huawei labs. Skjerm-til-kropp-utnyttelsen er beregnet ved å dele arealet av det aktive området med arealet av touchskjermen. Den faktiske skjerm-til-kropp-utnyttelsen kan variere.

[3] Kun tilgjengelig på Huawei MateBook X Pro med PC Manager version 9.1 eller nyere, samt relevante drivere

[4]Rated capacity

[5]65 W-strømadapateren er kompatibel med noen Huawei SuperCharge-telefoner: HUAWEI Mate 30 Pro, HUAWEI Mate 30, HUAWEI P30 Pro, HUAWEI Mate X, HUAWEI nova 5, and HUAWEI nova 5 Pro. Vi planlegger å uttvide denne listen frmover. Den faktiske ladeytelsen kan variere fra telefon til telefon. Oppdater din telefon for den beste ladeopplevelse. 65 W-strømadapteren støtter mange standarer, som: 5 V/2 A, 9 V/2 A, 12 V/2 A, 15 V/3 A, and 20 V/3.25 A. Faktisk strømuttak kan variere ut ifra enheten som anvendes.

[6]Kun tilgjengelig på Huawei MateBook X Pro med PC Manager versjon 10.0.2.99 eller nyere, samt relevante drivere. Kun tilgjengelig med Huawei eller Honor-telefoner med EUMI 10 eller nyere og NFC aktivert.

Om Huawei Consumer BG

Huaweis varer og tjenester er tilgjengelig i mer enn 170 land og brukes av mer enn en tredjedel av verdens befolkning. Fjorten sentre for forskning og utvikling har blitt satt opp i USA, Tyskland, Sverige, Russland, India og Kina. Huawei Consumer BG er en av Huaweis tre forretningsenheter og dekker smarttelefoner, PC-er og nettbrett, wearables og skysystemer, osv. Huaweis globale nettverk er bygget opp av over 32 år med ekspertise i telekomindustrien og er dedikert til å levere de nyeste fremskrittene innen teknologi til konsumenter over hele verden.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com

For jevnlige oppdateringer om Huawei Consumer BG:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobile/

YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCo

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/10617746/

Følg pressemeldinger fra Huawei Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Huawei Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Huawei Norge