Nets Branch Norway

Nye høyder for eFaktura

Del
(Oslo, 6. juli 2018) Stadig flere forbrukere og bedrifter tar i bruk bankenes eFaktura løsning. Hittil i år har det vært en sterk økning i både nye fakturautstedere og antall regninger som er blitt digitalisert gjennom eFaktura.

I løpet av de seks første månedene i 2018 er mer enn 50 millioner regninger blitt sendt som eFaktura. Dette er en vekst på 8 prosent sammenlignet med tilsvarende periode i fjor.

— Veksten for eFaktura tjenesten har vært på et stabilt høyt nivå over flere år, og spesielt innenfor betalinger til kommuner er det en god økning i andelen regninger som nå betales som eFaktura, sier Dagfinn Sund, forretningsansvarlig for eFaktura hos Nets.

Mer enn 2,46 millioner nordmenn benyttet eFaktura ved utgangen av juni. Siden årsskiftet er det inngått 2,7 millioner nye eFaktura avtaler, en vekst på 13,7 prosent.

— Stadig flere forbrukere ønsker å få alt av regninger rett inn i ønsket kanal, ferdig utfylt med kid-nummer og beløp. Vi tror dette er en sterk medvirkende årsak til den gode veksten eFaktura-tjenesten nå opplever, forteller Sund.

Ved utgangen av juni var det over 16 000 fakturautstedere som tilbød eFaktura, en vekst på mer enn 5100 nye fakturautstedere siden årsskiftet.

— Vi ser at mange nye utstedere har kommet til, etter at det ble mulig å sende enkelt regninger gjennom eFaktura. Her er det flere ERP-leverandører som har integrert sine løsninger og som har bidratt til den gode veksten, spesielt gjelder dette i segmentet for små og mellomstore bedrifter, avslutter Sund.

Nøkkelord

Kontakter

Stein-Arne Tjore, pressesjef for Nets i Norge, tlf. 915 39 846, e-post: satjo@nets.eu

Om Nets Branch Norway

Nets Branch Norway
Nets Branch Norway
Haavard Martinsensvei 54
0978 Oslo

https://www.nets.eu/no

Hos Nets ser vi enklere produkter og løsninger som fundamentet for vekst og utvikling, både kommersielt og i samfunnet. Nets-konsernet har hovedkontor i København og har mer enn 4 000 ansatte i Europa. Vi hjelper banker, bedrifter og forretningsdrivende i Europa med å gjøre morgendagen litt enklere for sine kunder, alltid med den høyeste grad av sikkerhet og stabilitet. Enkle løsninger for en travel hverdag. Det er det vi er her for.

Følg pressemeldinger fra Nets Branch Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nets Branch Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Nets Branch Norway

UnionPay, verdens største kredittkort, utvider markant i hele Norden23.11.2021 08:58:12 CET | Pressemelding

Kinesiske UnionPay, som står bak kredittkortet med flest kortholdere i hele verden, har inngått en ny, markant partneravtale med Nets på tvers av Norden, noe som bl.a. muliggjør kontantuttak, og det kan ha avgjørende betydning for om detaljhandel vil ta imot kortet, forteller ledende luksus butikk. “Siden vi ser at internasjonale reiser begynner å normalisere seg, vil Norden igjen bli en viktig destinasjon for Union Pay-kortholdere i Europa”, lyder det fra UnionPays nestleder i Europa.

Nets Passport Reader kvalifisert for eIDAS-kompatibel identitetssikring15.11.2021 09:59:37 CET | Pressemelding

Nets Passport Reader er nå eIDAS-sertifisert av BSI, et av verdens største sertifiserings-organer. Når den brukes til identitetssikring kan tjenesten nå konfigureres over hele Europa for eIDAS High – det høyeste sikkerhetsnivået. Denne sertifiseringen er en viktig godkjenning som forsikrer kundene om at den smarttelefonbaserte løsningen kan gi sikker tilgang til deres sensitive data, uten behov for kontakt ansikt til ansikt

JYSK velger Nets som leverandør i 14 lande24.9.2021 09:00:00 CEST | Pressemelding

Nets, som nå er en del av Nexi-konsernet, er valgt av JYSK som framtidig leverandør av betalingsløsninger i ytterligere fem land (Østerrike, Tyskland, Sveits, Frankrike og Italia). Dette utvider partnerskapet til samlet å dekke 14 europeiske land, hvor Nets vil bidra med å levere en strømlinjet og skalerbar betalingsløsning som dekker over både terminaler og kortinnløsning. Betalingsindustrien utvikler seg til å være stadig mer internasjonal, mens betalingsvanene fortsatt er vesentlig forskjellige fra land til land. Så for en detaljhandelsaktør som JYSK som løpende ekspanderer til flere land, og åpner mer enn 150 nye butikker pr. år bare i Europa, er det viktig at kundene kan betale med de betalingsformer de foretrekker, enten det er nasjonale kort som Dankort eller andre foretrukne betalingsløsninger: «For oss er det viktig at kundene våre har muligheten til å bruke den betalingsløsningen de foretrekker. Derfor har vi kikket etter en leverandør som gjør oss i stand til at motta betali

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye