Nye VeierNye Veier

Nye E18 Tvedestrand-Arendal åpner 2. juli

Invitasjon til offisiell veiåpning 2. juli

Den 2. juli åpner Nye Veier den 22 km nye firefelts strekningen E18 Tvedestrand-Arendal. Veiåpningen skjer ved det nye Longumkrysset i Arendal, der blir taler og servering av kaffe og kake. Det er ventet at samferdselsministeren deltar på arrangementet.

Snorklippingen skjer kl 12.00. Tidsrammen for arrangementet er på om lag to timer. Nærmere opplysninger om oppmøtested, organisering av transport osv. kommer senere.

Påmelding seinest 25. juni via e-post Imi Vegge

Vel møtt!

Med hilsen

Prosjektdirektør Magne Ramlo, E18 Langangen-Grimstad

Utbyggingssjef Tordis Vandeskog, E18 Tvedestrand-Arendal

Nye Veier har satt målene for den nye motorveibrua over Mjøsa20.6.2019 15:14:33 CESTPressemelding

Nye Veier har offentliggjort konkurransen om utbyggingen av firefelts motorvei fra Moelv til Roterud, inkludert bygging av ny bru over Mjøsa. Oppdraget har en anslått verdi på ca. 2,5 milliarder kroner (ekskl. mva.), der den nye motorveibrua utgjør en stor andel. Den entreprenøren som klarer å minimere klimagassutslippene ved bygging mest, treffer godt på ett av de viktige målene for bruprosjektet.