Nye E18 Dørdal-Grimstad: Effektive planprosesser muliggjør raskere utbygging

Veiene våre binder sammen bo- og arbeidsmarkeder. Med raskere utbygging får vi raskere hentet ut effekter på trafikksikkerhet, befolkningsvekst, næringsutvikling m.m. Vi skal gi trafikksikker vei raskere tilbake veibrukeren. Effektive planprosesser muliggjør raskere utbygging. Derfor er det etablert et interkommunalt plansamarbeid for strekningen E18 Dørdal-Grimstad. De 7 berørte kommunene er Bamble, Kragerø, Gjerstad, Risør, Tvedestrand, Arendal og Grimstad.

Torsdag 1.mars er det møte med politisk og administrativ ledelse i de berørte kommunene, fylkeskommunene i Telemark og Aust-Agder og Nye Veier. På møtet skal man bli enige om målene, tidsplanen og videre organisering av arbeidet. Styret for det interkommunale plansamarbeidet skal konsitueres. Politisk ledelse i Samferdselsdepartementet er også til stede på møtet.

Tid og sted: Kl 10.00 - 14.00 på Heimat, Brokelandsheia. Vel møtt!