Nye ansikter i ledergruppen hos Sector Alarm

Denne måneden ble det kjent at Administrerende Direktør Kim Grove-Knutsen i Sector Alarm Norge får to nye medlemmer i ledergruppen. Gøril Wahl-Olsen Tvedt (42), overtar som Økonomidirektør og Torstein Grundt (31), rykker opp og inntar posisjonen som Salgsdirektør i Norge.

-Det var svært mange kvalifiserte og dyktige kandidater til begge stillingene. Vi er stolt over at det er så mange som ønsker å bidra på vår spennende reise fremover, sier Administrerende Direktør Kim Grove-Knutsen. -Vi tar dette som nok en bekreftelse på at vi er et attraktivt selskap som veldig mange ønsker å jobbe for. Blant de mange dyktige søkerne valgte vi oss en intern salgsdirektør med mange års erfaring fra Sector Alarm og en ekstern økonomidirektør med solid kunnskap om tilsvarende forretningsmodell. En super miks som jeg er overbevist om at vil styrke oss.

Vi er Norgesmestere på feltsalg

Etter fem år som Regional Salgssjef er Bærumsgutten Torstein Grundt klar for større utfordringer. -Jeg gleder meg stort til å gyve løs på jobben. Vi skal bygge videre på det gode arbeidet som er gjort gjennom mange år. Sector Alarm har hatt en eventyrlig utvikling noe som blant annet skyldes vår gode salgskultur. Disse verdien skal vi ta med oss og videreutvikle slik at Sector Alarm også i årene som kommer vil være norgesmestere på feltsalg, sier Torstein Grundt

Trives med sterk kultur og høyt tempo

Selskapets nye Økonomidirektør er Gøril Wahl-Olsen Tvedt. Hun kommer fra Get og begynner i Sector Alarm 01.12. Ferdig utdannet fra NHH i Bergen ventet jobb i Arthur Andersen og senere Ernst & Young før ferden gikk videre til Telia. De tre siste årene har Gøril, som opprinnelig er fra Rørvik i Trøndelag, jobbet som Group Chief Accountant i Get. - Jeg ser virkelig frem til å bli en del av Sector Alarm og tror at jeg vil trives veldig godt i et selskap med god forretningsmodell, sterk kultur og høyt tempo. Et ekstra pluss er det jo også at det er norskeid, sier Gøril Wahl-Olsen Tvedt.

Mini CV

Torstein Grundt (31)

DS-selger for Hafslund Sikkerhet

Telefon/Stand/Messe-selger i DRS

Salgscoach/Teamleder/Salgssjef i DRS

Regional Salgssjef/NK i Sector Alarm

Bachelor i «Økonomi og administrasjon med spesialisering i internasjonal business» fra BI og European Business School i Tyskland.

Røykdykker og Brann og havari-instruktør i Marinen (Sertifisert røykdykker)

Mini CV

Gøril Wahl-Olsen Tvedt

Siviløkonom og Statsautorisert revisor fra NHH

Group Chief Accountant, Get

Head of Economy, Telia Sonera

Manager, Ernst & Young

Gøril Wahl-Olsen Tvedt begynner 1. desember som ny Økonomidirektør i Sector Alarm.
Torstein Grundt  har begynt som Salgsdirektør i Sector Alarm i Norge.
Torstein Grundt har begynt som Salgsdirektør i Sector Alarm i Norge.

Sector Alarm er et norsk konsern i sterk vekst og hadde i 2017 en omsetning på litt over 2 milliarder. Selskapet ble etablert i 1995 og er i dag en av de ledende aktørene i Europa. Sector Alarm leverer trygghet til sine kunder gjennom alarmløsninger til boliger og bedrifter. Selskapet har mer enn 525.000 kunder og over 2 000 medarbeidere i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spania og Frankrike. Både medarbeidere og kunder er i fokus hos oss, noe våre klimaundersøkelser og de mange prisene vi har mottatt for beste kundeservice bekrefter.

Tør du å droppe boligalarmen?21.2.2019 08:00:44 CETPressemelding

All vår erfaring viser at innbruddsfrekvensen i boliger med boligalarm er lavere enn i boliger uten ekstra sikring. Basert på en enkel tanke om risikominimering vil de kriminelle til enhver tid operere der de har minst risiko for å bli oppdaget. Politiets kommentarer til deres ferske straffesakstall for 2018 støtter dette – de skriver at den positive utvikling hva gjelder antall innbrudd delvis kan forklares med det høye salget av boligalarm. (*1)

Sector Alarm inngår byråavtale med Starcom i Norge28.11.2018 10:04:36 CETPressemelding

Etter en omfattende mediebyråpitch velger Sector Alarm Starcom som partner i Norge. Samarbeidet omfatter hele tjenestespekteret innenfor mediebyråtjenesten. Siden etableringen i 1995 har Sector Alarm blitt det nest største alarmselskapet i Europa, med mer enn 500 000 kunder og over 1 700 ansatte. Samarbeidet inkluderer markedene i Norge, Sverige, Finland, Irland, Frankrike og Spania. Gjennom Publicis-byråene Starcom og Zenith.