Ny video fra Vamp og utsolgt turnéstart i Haugesund i kveld!

I dag slippes musikkvideoen til “Passasjerane”, låten som Vamp har dedikert til Flyktninghjelpens arbeid for mennesker på flukt. Samtidig har bandet solgt ut turnestarten på hjemmebane i Haugesund i kveld.

Se video her

“Passasjerane” er åpningssporet på Vamp sitt tiende og helt ferske album. Som et av Norges mestselgende og prisbelønte band gjennom tidende blir Vamp igjen hyllet for å velge nye, dristige veier med albumet “Populas”.

«Vampveivals» skrev Haugesunds Avis og trillet en 6’er på terningen for albumet, mens Aftenposten mener at «Bandet er ganske enkelt råere, dristigere og uhemmet teatralske enn vi kjenner dem.» og «Nye Vamp er en sterk enhet som sprenger seg ut av det trygge og velprøvde og utfordrer med virtuost mesterskap. Sammen trekker de veksler på hverandres spisskompetanse uten å miste Vamps sjel, eller skal vi si kjerne. Det musikalske spennet er viltrere samtidig som kontrastene i uttrykket varieres sterkere.».

Med alle disse lovordene i bagasjen, er det kanskje ikke overraskende at høstens turné starter for fulle hus i Haugesund i kveld. Flere av turneens spillesteder er nå utsolgt, så her gjelder det å handle raskt!

For fullstendig oversikt over høstens spillesteder, se her.

“Passasjerane” er “Populas" tyngste, mørkeste og inderligste låt, men kanskje også den viktigste på hele skiva.

Det er romjula 2014. Øyvind Staveland har nettopp startet skriveprosessen for det neste Vamp-albumet. I Middelhavet blir lasteskipet Blue Sky M bordet utenfor kysten av Italia med over 700 flyktninger fra Syria ombord. Mannskapet har forlatt skipet, som er programmert med kollisjonskurs for kysten av Europa. Hundre av flyktningene må behandles for nedkjøling. Det er starten på flyktningstrømmen fra krigsherjede Syria.

Nyhetene flimrer over tv-skjermer og nettbrett ved overgangen til det nye året. Historien gjør inntrykk på mange. Også på Vamp-gründer og låtskriver Øyvind Staveland. Han setter seg ned og skriver den vakkertriste låten «Passasjerane» og bruker ikke lang tid på det. Inntrykkene og følelsene er sterke. Noen uker senere spiller Vamp inn «Passasjerane». Stavelands mørke bratsj og sønnen Odins trommer maner til alvor i starten av sangen. Jan Toft, bandets originale, hjemvendte vokalist, synger med uforliknelig sår innlevelse: «Det går et skip mot land i natt/og ingen bønnar e te nytte/Eg ber alikavel  for dei som e forlatt». Gitarvirtuos og ferskt Vamp-medlem Bjørn Berge fargelegger med følsom dobro.

Alle inntekter av "Passasjerane" går direkte til Flyktninghjelpen.

– Vi i Flyktninghjelpen er beæret og dypt takknemlige for denne musikalske gaven. I dagens situasjon med historisk mange på flukt er vi avhengige av at alle stiller opp med det de kan. Det er svært gledelig at Vamp viser sin støtte til mennesker på flukt og bidrar til vårt hjelpearbeid gjennom sitt virke på denne måten.  Hver eneste krone er sårt tiltrengt i en verden med flere titalls millioner mennesker på flukt. Vamp er noen av Norges fremste og mest folkekjære artister og vil inspirere andre til å bidra, ved å gå foran som gode forbilder, sier Jan Egeland, generalsekretær i Flyktninghjelpen.

Hør “Populas” her: https://Vamp.lnk.to/Populas

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

5 Seconds Of Summer med ny singel23.2.2018 11:52Pressemelding

I dag slapp de australske gutta i 5 Seconds Of Summer sin nye singel «Want You Back». Samtidig med singelslipp avslørte de også turnéen 5SOS3 som sparkes i gang i Stockholm 20. mars. «Want You Back» er første singel fra bandet på to år. Etter 18 måneder på veien med Sounds Good Feels Good tour har bandet den siste tiden tilbrakt tid i Los Angeles hvor de har skrevet og spilt inn sitt nye album som kommer i løpet av året. Om turné og nytt album sier bandet: “Finally… It’s been 3 years since our last album and we are so ready to share new music with the world. After spending the last 5 years on the road since the age of 16, it was important we took time to reflect as individuals and now we’re coming back stronger and more unified than ever. These songs mean the world to us and we have held nothing back in writing and recording this album. We’ve been rehearsing a lot of the new songs live and can’t wait to get back out on tour to connect with our incredible fans”.

Ny singel fra Raye med Mabel og Stefflon Don22.2.2018 20:05Pressemelding

Det britiske stjerneskuddet Raye er i dag ute med den nye låten «Cigarettes» med Mabel og Stefflon Don. Alle tre har hatt hitter inne på topp 15 i Storbritannia, RAYE med «Decline», Mabel med «Finders Keepers» og Stefflon Don med «Hurtin’ Me». Låten følger opp «Decline» og blir å finne på hennes nye prosjekt som kommer innen kort tid. Kun 20 år gammel kan hun allerede skimte med samarbeid med John Legend, Julia Michaels, Blood Pop og Ellie Goulding for å nevne noen. Hun har spilt på store festivaler som Glastonbury, Latitude og V Festival og har over 75. millioner streams. Raye har vært med på å skrive Matomas «The Wave» feat. Madcon sammen med Matoma & Madcon og Blondes «Just for One Night» feat. Astrid S. Hun var også med på å co-skrive Jax Jones sin monsterhit «You Don't Know Me» som hun har vokalen på. Låten var også nominert til en Brit Award i kategorien «Best British Single».

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven