Ny versjon av modelleringsverktøyet WIC3D

WIC3D er WICONAs modelleringsverktøy for 2D- og 3D-tegninger samt for 3D-rendring. Nå lanseres ytterligere en dimensjon i programvaren: Brukere kan nå også enkelt integrere vinduer, dører og skyvedørløsninger fra WICONA i sine fasadekonstruksjoner.

Høsten 2016 ble WIC3D lansert for fasader. Nå er videreutviklingen klar: I tillegg til fasadesystemer er nå også WICONAs vinduer, dører og skyvedørsystemer integrert i programmet, kan vi lese i en pressemelding til Glass og Fasadeforeningen.

Brukere av WIC3D kan nå enkelt skape konstruksjoner med vindus-, dør- og skyvedørsløsninger integrert i fasadene. Konstruksjonene kan deretter eksporteres i IFC-format som BIM-modeller, eksporteres til Google SketchUp eller eksporteres som WICTOP-fil (til WICONAs konstruksjonsprogramvare). Den nye versjonen modelleringsverktøy har også et helt nytt og brukervennlig design.

Programvaren er utviklet i samarbeid med arkitekter, og WIC3D vil være en uvurderlig og brukervennlig programvare for design, visualisering, dokumentasjon og presentasjon av prosjekter. WIC3D kan produsere tegninger i sann målestokk, samtidig som presisjonen forbedres og tidsbruken reduseres. Konstruksjonen kan vises fra både innsiden og utsiden, slik at proporsjoner, konfigurasjoner og designvalg kan evalueres og videreutvikles rent visuelt.

WIC3D er også knyttet sammen med vår konstruksjonsdatabase WICTOP, slik at konstruksjoner raskt og enkelt kan flyttes mellom systemene. Dette gir en stor fordel for alle som er involvert i byggeprosessen. I tillegg til å redusere tidsbruken og en smidigere prosess betyr koblingen også at all prosjektinformasjon beholdes og kan flyttes mellom aktørene, noe som minimerer risiko for feil.

Fakta

WIC3D er et digitalt modelleringsverktøy som helt fra planleggingsstadiet hjelper arkitekter og konstruktører til å være kreative og produktive, og til å utforske alternative designløsninger. Programvaren har funksjoner for både beskrivelse, analyse og visualisering av prosjektet, og gir muligheten til å utforske forskjellige fasadevalg og løsninger. Arkitekter, ingeniører og konstruktører kan enkelt tegne sine designkonsepter og ideer raskt, enkelt og effektivt, og konstruksjonen kan enkelt integreres med WICONAs høyteknologiske fasade-, vindus-, dør- og solskjermingssystemer.

WIC3D lastes ned kostnadsfritt fra WICONAs hjemmeside.

Glynitveien 25
1400 SKI

Følg pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Glass og Fasadeforeningen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen