Ny toppsjef i Ringnes
Røed har tidligere vært marketingdirektør for den norske drikkevareprodusenten. De siste tre årene har han vært en del av ledelsen i region Vest-Europa i Ringnes’ morselskap, Carlsberg Group. Røed har bred ledererfaring og har tidligere sittet i konsernledelsen i Storebrand og vært markedsdirektør i Tine. Avtroppende administrerende direktør i Ringnes, Søren Brinck, går motsatt vei. Han har takket ja til å overta som ny administrerende direktør for Carlsberg Danmark.
- Dette er en oppgave jeg virkelig ser frem til å ta fatt på. Ringnes har mange dyktige medarbeidere som de siste årene har levert gode resultater, til tross for at selskapet har vært gjennom flere omfattende omstillingsprosesser. Søren Brinck har i denne perioden ledet Ringnes på en utmerket måte, og det er et solid fundament han etterlater seg, sier Røed.
- At det er Anders Røed som overtar lederposten etter meg, gjør at jeg kan forlate selskapet i trygg forvissning om at Ringnes er i de beste hender. Han er en meget dyktig leder, og få kjenner det norske markedet, selskapet og Carlsberg Group bedre enn Anders. Jeg ønsker Anders alt det beste som leder i Ringnes, sier Brinck.
CV - ANDERS RØED:
• 2014-: VP Commercial for i Carlsberg Group, region Vest-Europa
• 2010-2014: Marketingdirektør for Ringnes
• 2004 -: Konserndirektør for Marked i Storebrand
• 2000-2004: Markedsdirektør Tine BA
• 2000: Salgsdirektør Tine BA
• 1998-2000: Marketingsjef Tine BA
• 1995-1998: Marketing Manager Nordisk Kellogg's
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 1100 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er verdens tredje største bryggerikonsern. Selskapet leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og er stolte av sine mange sterke merkevarer.
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom