Ny toppsjef i Ringnes

Anders Røed blir ny administrerende direktør for Ringnes fra 1. mars.
Anders Røed. Foto: Ringnes. Kan benyttes av media.

Røed har tidligere vært marketingdirektør for den norske drikkevareprodusenten. De siste tre årene har han vært en del av ledelsen i region Vest-Europa i Ringnes’ morselskap, Carlsberg Group. Røed har bred ledererfaring og har tidligere sittet i konsernledelsen i Storebrand og vært markedsdirektør i Tine. Avtroppende administrerende direktør i Ringnes, Søren Brinck, går motsatt vei. Han har takket ja til å overta som ny administrerende direktør for Carlsberg Danmark.

- Dette er en oppgave jeg virkelig ser frem til å ta fatt på. Ringnes har mange dyktige medarbeidere som de siste årene har levert gode resultater, til tross for at selskapet har vært gjennom flere omfattende omstillingsprosesser. Søren Brinck har i denne perioden ledet Ringnes på en utmerket måte, og det er et solid fundament han etterlater seg, sier Røed.

- At det er Anders Røed som overtar lederposten etter meg, gjør at jeg kan forlate selskapet i trygg forvissning om at Ringnes er i de beste hender. Han er en meget dyktig leder, og få kjenner det norske markedet, selskapet og Carlsberg Group bedre enn Anders. Jeg ønsker Anders alt det beste som leder i Ringnes, sier Brinck.

CV - ANDERS RØED:

• 2014-: VP Commercial for i Carlsberg Group, region Vest-Europa

• 2010-2014: Marketingdirektør for Ringnes

• 2004 -: Konserndirektør for Marked i Storebrand

• 2000-2004: Markedsdirektør Tine BA

• 2000: Salgsdirektør Tine BA

• 1998-2000: Marketingsjef Tine BA

• 1995-1998: Marketing Manager Nordisk Kellogg's

Anders Røed. Foto: Ringnes. Kan benyttes av media.

Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 1100 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er verdens tredje største bryggerikonsern. Selskapet leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og er stolte av sine mange sterke merkevarer.

Følg pressemeldinger fra Ringnes

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ringnes