Ny toppsjef i NHO Service

18.3.2016 10:24 | NHO Service

Anne-Cecilie Kaltenborn er i dag ansatt som ny toppsjef i NHO Service og tiltrer stillingen i slutten av august.

Anne-Cecilie Kaltenborn

Kaltenborn har vært generalsekretær i Leger Uten Grenser Norge (2012 – 2015), vise adm. dir. ved Lovisenberg Diakonale Sykehus (2006 – 2012) og politisk rådgiver for helse- og omsorgsminister Ansgar Gabrielsen i 2005. Hun har også vært spesialrådgiver, internasjonalt samarbeid, ved byrådslederens avdeling i Oslo og konsulent ved Det norske generalkonsulat i Shanghai, Kina.

Kaltenborn har hovedfag idéhistorie fra Universitetet i Oslo, har Forsvarets Høyskoles Sjefskurs, og lederutvikling og medietrening for helsesektoren og annet. Hun bor i dag i Shanghai, er gift og har tre barn. Familien flytter til Norge i sommer.

Styret i NHO Service er glade for å presentere Anne-Cecilie Kaltenborn som ny administrerende direktør.

- Det er gjennomført en lang og grundig prosess for å finne riktig kandidat. Fokus har vært på å finne den riktige kandidaten som kan representere og ivareta våre medlemmers interesser på best mulig måte. Anne-Cecilie Kaltenborn vil med sin kompetanse og ledererfaring kunne lede arbeidet med å videreutvikle NHO Service i henhold til mål, strategier, risikoprofil og verdigrunnlag fastsatt av styret, sier Martin Holmen, styreleder i NHO Service.

- Jeg gleder meg til å ta fatt. Bedriftene i NHO Service utgjør et bredt spekter av bransjer med stor samfunnsnytte. Jeg er takknemlig for tilliten, og ser frem til å jobbe med våre medlemsbedrifter for at de skal få det de trenger for fortsatt å kunne levere tjenester til det offentlige og det private, og å skape arbeidsplasser, sier Anne-Cecilie Kaltenborn.

Petter Furulund vil fungere i stillingen som administrerende direktør for NHO Service frem til Kaltenborn overtar i slutten av august.

<p>Baard Fiksdal, informasjonssjef Tlf.: +47 23 08 86 63 Mobil: +47 930 88 777 baard.fiksdal@nhoservice.no</p>

Anne-Cecilie Kaltenborn
Anne-Cecilie Kaltenborn og Martin Holmen

NHO Service er den tredje største landsforeningen i NHO og består av 720 bedrifter med nær 4000 virksomheter og over 50 milliarder i omsetning. Bransjene er bemanning, renhold, sikkerhet, eiendomsdrift, helse og velferd, samt arbeid og inkludering. Vår visjon er «Service i ordnede former». Det betyr at NHO Service vil bidra til økt profesjonalitet, styrke bedrifters samfunnsnytte, økt verdiskaping og sikre arbeidsplasser.

Besøksadresse: Næringslivets Hus, Middelthunsgate 27, Majorstuen, Oslo, 4 etg.

– Jeg er faktisk mer bekymret for de 140.000 personene med nedsatt arbeidsevne som står uten arbeidsrettede tilbud enn for de 85.000 ordinært arbeidsledige. Vel og bra at regjeringen og Stortinget kappes om å gjøre mest for å skape flere arbeidsplasser og redusere arbeidsledigheten, men vi står foran en tikkende uførebombe når man ikke satser på flere og bedre tilbud til dem som står langt fra arbeidslivet, sier Johan Martin Leikvoll direktør i NHO-foreningen Arbeid &amp; Inkludering.