Ny toppsjef i NHO Service

Anne-Cecilie Kaltenborn er i dag ansatt som ny toppsjef i NHO Service og tiltrer stillingen i slutten av august.

Anne-Cecilie Kaltenborn

Kaltenborn har vært generalsekretær i Leger Uten Grenser Norge (2012 – 2015), vise adm. dir. ved Lovisenberg Diakonale Sykehus (2006 – 2012) og politisk rådgiver for helse- og omsorgsminister Ansgar Gabrielsen i 2005. Hun har også vært spesialrådgiver, internasjonalt samarbeid, ved byrådslederens avdeling i Oslo og konsulent ved Det norske generalkonsulat i Shanghai, Kina.

Kaltenborn har hovedfag idéhistorie fra Universitetet i Oslo, har Forsvarets Høyskoles Sjefskurs, og lederutvikling og medietrening for helsesektoren og annet. Hun bor i dag i Shanghai, er gift og har tre barn. Familien flytter til Norge i sommer.

Styret i NHO Service er glade for å presentere Anne-Cecilie Kaltenborn som ny administrerende direktør.

- Det er gjennomført en lang og grundig prosess for å finne riktig kandidat. Fokus har vært på å finne den riktige kandidaten som kan representere og ivareta våre medlemmers interesser på best mulig måte. Anne-Cecilie Kaltenborn vil med sin kompetanse og ledererfaring kunne lede arbeidet med å videreutvikle NHO Service i henhold til mål, strategier, risikoprofil og verdigrunnlag fastsatt av styret, sier Martin Holmen, styreleder i NHO Service.

- Jeg gleder meg til å ta fatt. Bedriftene i NHO Service utgjør et bredt spekter av bransjer med stor samfunnsnytte. Jeg er takknemlig for tilliten, og ser frem til å jobbe med våre medlemsbedrifter for at de skal få det de trenger for fortsatt å kunne levere tjenester til det offentlige og det private, og å skape arbeidsplasser, sier Anne-Cecilie Kaltenborn.

Petter Furulund vil fungere i stillingen som administrerende direktør for NHO Service frem til Kaltenborn overtar i slutten av august.

<p>Baard Fiksdal, informasjonssjef Tlf.: +47 23 08 86 63 Mobil: +47 930 88 777 baard.fiksdal@nhoservice.no</p>

Anne-Cecilie Kaltenborn
Anne-Cecilie Kaltenborn og Martin Holmen

NHO Service er den tredje største landsforeningen i NHO og består av 720 bedrifter med nær 4000 virksomheter og over 50 milliarder i omsetning. Bransjene er bemanning, renhold, sikkerhet, eiendomsdrift, helse og velferd, samt arbeid og inkludering. Vår visjon er «Service i ordnede former». Det betyr at NHO Service vil bidra til økt profesjonalitet, styrke bedrifters samfunnsnytte, økt verdiskaping og sikre arbeidsplasser.

Besøksadresse: Næringslivets Hus, Middelthunsgate 27, Majorstuen, Oslo, 4 etg.

Bransjestatistikk viser et bedret arbeidsmarked13.9.2017 14:14Pressemelding

Etter en krevende tid med nedskjæringer i oljesektoren har vi fra 4. kvartal i fjor sett en gradvis forbedring av situasjonen i arbeidslivet. Bransjens tall for 2. kvartal indikerer at vi langt på vei kan friskmelde arbeidsmarkedet, sier fagsjef i NHO Service Even Hagelien. Etterspørselen etter personell vokser og arbeidsledigheten går ned. Dette viser bemanningsbransjens statistikk for 2. kvartal som NHO Service legger fram i dag.