Ny taxfree-butikk i Non-Schengenområdet på Oslo Lufthavn

Travel Retail Norway (TRN) åpner i dag en ny 300 kvadratmeter stor taxfreebutikk i Non-Schengenområdet på Oslo Lufthavn. Med 2000 varer og gode åpningstider kan butikken bli en stor suksess.

-  Vi vet at mange reisende ønsker å komme seg gjennom passkontrollen raskest mulig, og bruker derfor ikke tid på å handle. Men dersom man kan prøver parfymer og smake konfekt når man er ferdig med pass-kontrollen, så tror vi det blir veldig populært, sier administrerende direktør i TRN, Håkon Fjeld-Hansen.

Den nye butikken åpner en og en halv time før første avgang og stenger etter at siste fly har dratt fra Non-Schengen området. I butikken finner du 1200 varer innen parfyme og kosmetikk, og 800 produkter innen sukkervarer, tobakk og alkohol.

- Mange av de som reiser fra Non-Schengen reiser ofte langt og til varme strøk, så både litt sukkertøy til å ha på flyet og solkrem for når man kommer frem tror vi vil slå an, sier Fjeld-Hansen.

Orkidehøgda 3
3050 Mjøndalen

Travel Retail Norway (TRN) er et norsk selskap, med norske og tyske eiere. Vi har drevet taxfreebutikker og Travel Value-butikker ved Avinor sine største flyplasser siden 2005. I dag er vi tilstede i Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim og Kristiansand. Vår viktigste oppgave er å drive ansvarlig salg og god service til reisende på Avinor sine flyplasser og å skape inntekter for Avinor og det norske samfunnet.

TRN har:
- Betalt 18,6 milliarder til Avinor siden 2005
- Kommer til å betale om lag 28 milliarder i inneværende kontraktsperiode frem til 2023
- Betaler om lag 50 prosent av omsetningen i leie til Avinor
- 1300+ ansatte

Følg saker fra Travel Retail Norway (TRN)

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Travel Retail Norway (TRN) på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Travel Retail Norway (TRN)