Ny taekwondo-medalje til Richard Ordemann

13.3.2016 00:21 | Norges Kampsportforbund

Richard Andrè Ordemann fra Tøyen Taekwondo Klubb tok en bronsemedalje i -80 kg klassen i Holland Open i taekwondo i dag.

Det tradisjonsrike Holland Open arrangeres fpr 43 gang denne helgen i Eindhoven og det ble en bronsemedalje til Richard Ordemann. Richard gikk sin første kamp mot Adrian Angyal fra Slovakia på knock-out etter 20 sekunder. Deretter møtte han Russiske Alexandr Lavrov i en kamp Richard vant 10-5. I kvartfinalen stod Yunus Sari som er ranket som nummer 11 i verden for tur, og Richard vant 10-6 i denne kampen. I semifinale ventet en ny russer, Albert Gaun, nr. 8 på verdensrankingen. Det ble en jevn tett kamp som Richard til slutt tapte 3-1.

Dette er Richard Ordemanns 5 taekwondo-medalje i like mange stevner i år. Neste uke reiser han sammen med resten av taekwondo-landslaget til Storbritannia for å trene og sparre med det britiske landslaget, som er et av verdens aller fremste og disse resultatene lover godt for vårens store mål som er EM i taekwondo i Sveits i mai.

Norges Kampsportforbund (NKF) er det niende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu, wushu og kendo er de fremste konkurranseidrettene.