Ny styreleder i Aera Payment & Identification AS

Aera Payment & Identification ble etablert av og for handelen for effektivt å håndtere betaling og identifikasjon. På vei inn i en ny fase i selskapets utvikling, overtar Eldar Skjetne, innovasjon- og digitaldirektør i SpareBank 1 Gruppen, rollen som styreleder i selskapet.

I forbindelse med generalforsamling 2018 vil Eldar Skjetne bli valgt som ny styreleder i Aera Payment & Identification AS. Endringen av styreleder skjer som følge av aksjonæravtalen som ble inngått ved etableringen av selskapet for 2 år siden, og at selskapet nå går inn i en ny fase.

Dagens styreleder Sverre R. Kjær har hatt en viktig rolle i etableringen og utviklingen av løsningen som Aera Payment & Identification er i ferd med å ta ut i markedet. Kjær har bidratt til å knytte internasjonale relasjoner til selskapet og fått på plass en robust og kompetent organisasjon.

Eldar Skjetne er frem til september 2018 direktør for innovasjon og digital utvikling i Sparebank 1 Gruppen, og har omfattende erfaring fra betalings- og finansnæringen. Han er styreleder i Bits og styremedlem i BankID.

Etter mer enn 30 år i bank- og betalingssektoren har Skjetne en kompetanse og erfaring som vil bidra til å styrke Aera i den videre utviklingen av selskapet.

Coop og NorgesGruppen er svært fornøyd med å få inn en så faglig sterk og erfaringsrik person som Eldar Skjetne som ny styreleder, og er overbevist om at han vil bidra til at Aera når sine mål om å bli en ledende aktør på vegne av varehandelen innenfor betalingsløsninger og ID-håndtering.

Magne Solberg, IT direktør i Coop Norge
Mob.nr.: 920 16 805

Situasjonen rundt Rognaldsen bakeri31.10.2018 19:49Aktuelt

Fredag 19. oktober ble Rognaldsen bakeri på Lindås stengt av Mattilsynet, før samme tilsyn gjenåpnet deler av bakeriet søndag 21. oktober. Bakeriet er deleid av Coop Norge Industri SA og har levert bakervarer til butikker i Bergen og omegn. Det som er avdekket er graverende og fullstendig uakseptabelt, og Coop Norge SA er svært rystet over Mattilsynet funn. Coop Norge beordret derfor bakeriet stengt med umiddelbar virkning da vi mottok rapporten fra tilsynet.