Ny styreleder i Aera Payment & Identification AS

Aera Payment & Identification ble etablert av og for handelen for effektivt å håndtere betaling og identifikasjon. På vei inn i en ny fase i selskapets utvikling, overtar Eldar Skjetne, innovasjon- og digitaldirektør i SpareBank 1 Gruppen, rollen som styreleder i selskapet.

I forbindelse med generalforsamling 2018 vil Eldar Skjetne bli valgt som ny styreleder i Aera Payment & Identification AS. Endringen av styreleder skjer som følge av aksjonæravtalen som ble inngått ved etableringen av selskapet for 2 år siden, og at selskapet nå går inn i en ny fase.

Dagens styreleder Sverre R. Kjær har hatt en viktig rolle i etableringen og utviklingen av løsningen som Aera Payment & Identification er i ferd med å ta ut i markedet. Kjær har bidratt til å knytte internasjonale relasjoner til selskapet og fått på plass en robust og kompetent organisasjon.

Eldar Skjetne er frem til september 2018 direktør for innovasjon og digital utvikling i Sparebank 1 Gruppen, og har omfattende erfaring fra betalings- og finansnæringen. Han er styreleder i Bits og styremedlem i BankID.

Etter mer enn 30 år i bank- og betalingssektoren har Skjetne en kompetanse og erfaring som vil bidra til å styrke Aera i den videre utviklingen av selskapet.

Coop og NorgesGruppen er svært fornøyd med å få inn en så faglig sterk og erfaringsrik person som Eldar Skjetne som ny styreleder, og er overbevist om at han vil bidra til at Aera når sine mål om å bli en ledende aktør på vegne av varehandelen innenfor betalingsløsninger og ID-håndtering.

Magne Solberg, IT direktør i Coop Norge
Mob.nr.: 920 16 805

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,7 millioner medlemmer/medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Flere norske menn enn kvinner ser det norske kvinnelandslaget kjempe om gull i Frankrike17.6.2019 10:43:07 CESTPressemelding

Halvparten av norske menn benker seg foran TV-en for å heie frem våre beste kvinner i det pågående fotball-VM i Frankrike. Det viser en undersøkelse utført av Norstat på vegne av Toppserie-sponsor Coop Prix ved oppstarten av gruppespillet. Likevel viser samme undersøkelse at det er en gjennomgående lav kjennskap til den hjemlige Toppserien og spillerne på landslaget. Coop Prix-sjef Ingjerd Vestengen vil nå slå et slag for å ta engasjementet rundt VM-sluttspillet videre til den norske Toppserien.