Ny sportslig utgave av ŠKODA KAROQ SPORTLINE

Med den nye ŠKODA KAROQ SPORTLINE presenterer ŠKODA en ny og mer sportslig utgave av den kompakte KAROQ SUV-en på Paris Motor Show 2018 i oktober. For å leve opp til navnet sitt, tilbys ŠKODA KAROQ SPORTLINE med den kraftigste 190 hk bensinmotoren i serien.

› 2.0 TSI med 190 hk: den kraftigste bensinmotoren i serien

› Sportsstøtfangere, 18-tommers lettmetallfelger og sportsseter som standard

› Verdenspremiere på Paris Motor Show 2018

ŠKODA KAROQ ble introdusert i 2017, og er det andre tillegget til ŠKODAs SUV-sortiment og viderefører merkets designspråk inn i kompakt SUV-segmentet. Den kompakte SUV-en har innovativ teknologi som digitalt instrumentpanel og trådløs lading for mobile enheter. Når det gjelder tilkoblingsmuligheter, setter ŠKODA KAROQ standarden i sin klasse. Infotainmentsystemet har blant annet ŠKODA Connect-onlinetjenester med online infotainment og proaktive tjenester som automatisk nødanrop. KAROQ er en ekte ŠKODA og har utnyttet det kompakte interiøret slik at man får god plass til opptil fem passasjerer og bagasje.

Fire motorer og firehjulsdrift (ekstrautstyr)

Det er fire effektive motorer å velge mellom. 2.0 TSI-bensinmotoren med 190 hk tilbys av ŠKODA utelukkende for KAROQ SPORTLINE. Den kraftigere av de to 2.0 TDI-dieselmotorene produserer også 190 hk. I kombinasjon med denne drivlinjen leverer den kompakte SUV-en kraft på veien med en 7-trinns DSG girkasse og firehjulsdrift. Den forhjulsdrevne 2.0 TDI med 150 hk leveres som standard med en manuell 6-trinns girkasse. Firehjulstrekk, kombinert med 7-trinns DSG, er tilgjengelig som ekstrautstyr for denne modellen. For 1.5 TSI-bensinmotoren på 150 hk med forhjulsdrift, tilbyr ŠKODA også 7-trinns DSG som et alternativ, også i kombinasjon med firehjulsdrift.

Sportslig design både på utsiden og innsiden

Dynamikken i ŠKODA KAROQ SPORTLINE er tydelig ved første øyekast. Sportsstøtfangere og eksklusive sorte 18-tommers Mytikas-lettmetallfelger gir et sportslig utseende, og 19-tommers sortpolerte Vega-lettmetallfelger er tilgjengelig som ekstrautstyr. Frontskjermene har SPORTLINE-logo, og karosserifargen, den sorte grillen, de sotede vinduene, og den sorte takrelingen setter prikken over i-en på modellens elegante eksteriør.

Interiøret har iøynefallende sorte sportsseter med kontrastsømmer i sølv. Setene er trukket med revolusjonerende trelags luftgjennomtrengelig Thermoflux-stoff, som gir ekstra komfort for passasjerer, spesielt om sommeren. Multifunksjonssportsrattet er dekket med perforert sort skinn med sølvsømmer. Pedaler med elementer av rustfritt stål, sort taktrekk, sorte taksøyler og en LED-pakke med kupébelysning gjør det sportslige interiøret komplett.

Digitalt instrumentpanel (ekstrautstyr)

KAROQ SPORTLINE kan leveres med digitalt instrumentpanel som ekstrautstyr. Her kan man velge et eget skjermvalg spesielt designet for SPORTLINE, som lar deg vise både turteller og aktuell hastighet i midten. Takket være en LTE-modul og Wi-Fi-sone er passasjerer i ŠKODA KAROQ alltid på nett. Kjøredynamikken kan konfigureres via valg av kjøremodus, og den elektroniske stabilitetskontrollen (ESC) drar nytte av en totrinns konfigurasjon.

KAROQ SPORTLINE er en typisk ŠKODA og har også mange Simply Clever-funksjoner og -oppbevaringsløsninger. Den elektriske bakluken med Tip to Close-funksjon (ekstrautstyr) åpnes og lukkes ved å trykke på en knapp eller ved å trekke forsiktig i den åpne luken. Etter ønske kan den virtuelle pedalen under den bakre støtfangeren brukes til å åpne den femte døren med en enkel fotbevegelse.

ŠKODA tilbyr et praktisk bagasjeromstrekk eller fleksibelt gulv til bagasjerommet. Hverdagskjøringen blir enklere med oppbevaringsnett på forsetene og midtkonsollen, rom for småpenger og parkeringsbilletter på førersiden og en holder for multimedieenheter.