Ny, smooth single fra EHI og Blen

EHI fra Groruddalen er tilbake med singelen «Faller» den 4. januar. Låten er et samarbeid med den svenske RnB/Soul &Pop-vokalisten Blen og laget i samarbeid med Autumn Rowe, Kim Ofstad og BPM (Dua Lipa, Fetty Wap, Musiq Soulchild).

Med en helt unik stemme og formidlingsevne, debuterte EHI hos Universal Music Norway med «Tanker» i mars. Nå er han tilbake med «Faller» hvor han har med seg Blen som er signert til et av de største hiphop/urban-lablene i Sverige, Redline Recordings. Blen har sluppet låter med en rekke artister i den svenske hiphop-eliten, turnért i Sverige i flere år, og var på «Allsång på Skansen» tidligere i år.

- “Jeg skrev denne sangen mot slutten av forholdet med eksen min. Selvom jeg ikke turte å innrømme det for meg selv der og da så visste jeg at det var slutt mellom oss. Jeg tror vi begge viste at det var slutt, men man holder igjen fordi det har vært så bra, så trygt, og så enkelt! Jeg satt igjen med den følelsen som jeg skriver om i første vers at «for vi er så nære» vs. «For vi er så fjerne» Og «er vi verdt alt styret»?...apparently not! For noen måneder seinere dumpa hun meg. Sangen ble på en måte en beskjed fra underbevisstheten min til meg selv om at det kanskje var på tide og gå! Jeg bare skjønte det ikke...” - EHI

HØR EHI - FALLER (Feat. BLEN) HER

For norsk-nigerianske EHI var musikk en viktig del av barndommen. Moren introduserte han for artister som Barry White, Craig David, Destiny´s Child, Marvin Gaye, TLC og Whitney Houston, kombinert med musikk med jamaikanske artister som Harry Bella Fonte og Fela Kuti.

Den personlige førstesingelen til EHI, «Tanker», har rot i en oppvekst som ikke alltid har vært like enkel. 25-åringen kom alltid litt skeivt ut med lærerne, var trill rund, hadde dårlige sosiale ferdigheter og en fraværende far. Men han var god på to ting: å synge og være morsom, og han brukte det for alt det var verdt.

Han ble tatt inn i hiphop-kollektivet Forente Minoriteter som 15-åring, og fikk med det mulighet til å jobbe med forbilder som Tommy Tee og Nasty Kutt. Han fikk sjansen til å spille på steder som han bare hadde drømt om, og fikk i tillegg innpass på Gatekunst-prosjektet hvor han fikk utvikle seg som sanger og artist.

Med et ærlig og åpent sinn ønsker EHI å fortelle sin historie, og ser på musikken som en plattform hvor han kan nå ut til andre med tankene sine. Han vil bruke sin bakgrunn og historie til å hjelpe unge i dag.

Ved siden av musikken er EHI svært opptatt av å gi av seg selv til ungdom i lokalmiljøet på Tøyen. Han arbeider som Barne- og Ungdomsarbeider på Tøyen Skole, trener et stikkball-lag i Tøyen Sportsklubb, og er i tillegg er med i den frivillige organisasjonen «Foreninga!» som jobber med arrangementer på Tøyen.

Nyhetsbrev fra Universal Music15.3.2019 13:49:34 CETPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: The Rolling Stones offentliggjør Honk! CLMD teamer opp med Madcon! Lil Halima regisserer egen musikkvideo Ny låt fra Elly Ekko Klassiske favoritter til Pipfest 2019 Emeli Sandé er klar med låten "Sparrow". Det er syv år siden hun slapp debutalbumet som inkluderte "Next To Me", “Read All About It Part. III” og flere godbiter. Sommeren 2019 slipper hun nytt album! HRVY er ute med sin nye låt "I Told You So" i dag, som allerede er listet på mp3 i Norge. For ikke lenge siden var han i Oslo på besøk, og gjorde en minikonsert – og vi håper at han snart kommer tilbake igjen. TDEs kredible rapper Schoolboy Q er ute med singelen "Numb Numb Juice", som blir å finne på hans kommende og høyt ettertraktede album! Daddy Yankee har slått seg sammen med Snow og sammen har de sluppet låten "Con Calma". Musikkvideoen er allerede sett over 350 millioner ganger, og er den mest sette video to uker på rad på Youtube. Se den her! Nashville-baserte Laur

CLMD teamer opp med Madcon!15.3.2019 13:02:00 CETPressemelding

CLMD har teamet opp med Madcon for å levere den kommende sommerens anthem "Anything". Etter suksessen med hitlåten "Trouble", leverer nå norske artist og produsent CLMD (aka Martin Danielle) hans splitter nye låt “Anything”, sammen med talentene i den populære duoen Madcon. Sammensmeltingen av CLMD’s melodiske pop-dance stil og den lett gjenkjennelige vokalen til den norske duoen resulterer i “Anything” – en upbeat, partystarter av en låt hvor alt ligger til rette for å dominere radiospillinger globalt gjennom den kommende sommeren. Den høyt anerkjente produsenten har den siste tiden jobbet som mentor i TV2 programmet The Voice, har smakt på internasjonal suksess over hele kloden mens han turnerte med Swedish House Mafia legenden Steve Angello på hans «SIZE Matters» USA-turne og har hatt mange radiorotasjoner globalt, blant annet på radiostasjoner som BBC Radio One, Sirius XM, Kiss FM and Capital FM. Han blir kalt “Norways Finest” av den legendariske DJ- og kringkasteren, Pete Tong og