Ny smakebit fra Oslo Ess' kommende plate

Foto: Paal Audestad

Like etter påske, nærmere bestemt 6. april, er det endelig klart for albumslipp av Oslo Ess' femte studioalbum - «Frie radikaler». Bandet har allerede gitt oss glimrende smakebiter fra det kommende albumet i form av singlene «Leter etter deg» og «Jeg vil ikke!», som på alle måter bekrefter bandets uovertrufne energi, magi og spilleglede i kombinasjon med rå gatepoesi.

Bandet ønsker å dele en siste smakebit med fansen, og slipper derfor i dag låta «Ingen forhandling». Den kan du høre her!

Albumslippet skal følges opp med en vårturné, og bandet tar turen innom følgende steder:

05.04 - Folken, Stavanger
06.04 - Kron Bar, Bergen
07.04 - Oslo City, Platekompaniet (minikonsert & signering)
13.04 - Larris Scene, Førde
14.04 - Terminalen, Ålesund
20.04 - Gamlebyen Kulturhus, Fredrikstad
21.04 - Retro Bar, Raufoss
27.04 - Rockefeller, Oslo
28.04 - Gregers, Hamar
29.04 - På hjørnet, Nesbyen
30.04 - Vannvogna, Halden

Folk-talentet Jess Morgan er ute med ny låt20.4.2018 11:13Pressemelding

Hun har blitt hyllet av britiske mediekjemper som BBC, The Guardian, The Telegraph og Uncut, og gjør alt fra å skrive låter til å lage egne vinylplater på kjøkkenet hjemme. Det hersker liten tvil om at DIY folk/americana-artisten Jess Morgan fra Norwich i England begynner å gjøre seg bemerket for låtskriver-talentet sitt. I dag sørger hun for at du har mer musikk som du kan glede ørene dine med. "Whitby" er oppfølgeren til februar-låta "Aston Expressway Kiss Me Quick". Dette er en intim og historiedrevet sang med brodd fra Morgan. Det er musikk som dette som beviser Jess Morgans styrke som musiker, og som gjorde at hun ble plukket ut til å varme opp for a-ha sine to MTV Unplugged-konserter i Oslo Spektrum samt O2 Arena i London. "Whitby" kan du høre her.

Donkeyboy-brødrene slipper ny musikk som Norwegian Thunderboys20.4.2018 09:06Pressemelding

Kent og Cato Sundberg, låtskrivere, produsenter og frontfigurer fra hitmaskinen Donkeyboy, er nå aktuelle med enda et nytt prosjekt. Norwegian Thunderboys har sitt utspring i spillplattformen Twitch der brødrene, sammen med kompisene Simen Bendiksen og Dagfinn Svensen, spiller dataspill som strømmes live til publikum tre ganger i uken. Kvartetten, som altså kaller seg Norwegian Thunderboys, er allerede én av de største norske gamingkanalene der med mange tusen følgere, som bare fortsetter å vokse. Med sin frie tilnærming til både musikk og gaming, har de skapt et nytt og helt unikt prosjekt. Den første singelen, «Coco Jambo», slippes allerede 20. april - en låt som egentlig er laget for følgerne av Twitch-universet, men som de også raust deler med verden utenfor spilluniverset. Musikken er like velprodusert og fengende som Sundberg- brødrenes andre prosjekter, men med en lekenhet og kreativitet utenom det vanlige. Hør "Coco Jambo" her, og se musikkvideoen her.

CC Cowboys med ny låt fra kommende album20.4.2018 07:31Pressemelding

CC Cowboys har i 28 år vært garantister for norsk rock av ypperste kvalitet. De har oppnådd en rekke utmerkelser, fått tildelt gull- og platina-troféer, hatt tusenvis av spillejobber og har en imponerende rekke hit- låter på samvittigheten. 1. juni er det duket for kvartettens ellevte studioalbum “PERFEKT NORMAL”. Et album der de går tilbake til røttene og rendyrker det direkte og dynamiske uttrykket vi kjenner fra konsertene deres. De har spilt inn dette materialet mer eller mindre live i studio, og det kan høres på energien og nerven i både fremførelse og måten opptakene er gjort på. CC Cowboys har på denne platen latt seg inspirere av spontaniteten og råheten fra 60/70-tallets klassiske rock-innspillinger, men gjort det med en moderne tilnærming, og resultatet foreligger altså 1. juni. Flere av låtene har allerede vært sluppet som singler, og både “Hun er havet” og “Det magiske ordet unnskyld” er blitt godt eksponert på norske radiostasjoner. Den 20. april er det duket for enda en s

Ny låt og musikkvideo fra Inge Bremnes13.4.2018 08:42Pressemelding

Inge Bremnes har allerede gitt oss to nydelige låter som gir oss en pekepinn på hva vi kan forvente fra hans nye album. Singlene «Naiv» og «Ingen som veit» har begge blitt spilt hyppig på NRK P1, og den sistnevnte låta imponerte han stort med da han fremførte den live på Lindmo i vinter. Nå er han klar for å vise frem mer av det han har på lager, og gir i dag ut sitt ferskeste spor - «Himmelblå». Hør låta her, eller se musikkvideoen lenger ned i saken. Noen ganger er det lett å tenke at enkelte ting var så mye bedre før. Men var det virkelig så roserødt, eller himmelblått som man skal ha det til? Inge Bremnes utdyper videre hva tematikken bak låta er: «Himmelblå er en sang om å gripe og miste, vinne og tape. Om skeive fordelinger, og om å en dag finne balansen igjen. Og i mellomtiden går dagene sin vante gang». Musikkvideoen til «Himmelblå» er regissert av Mattis Goksøyr. Videoen kan du se her! 28. april tar Inge Bremnes med seg det profilerte koret Vox Humana til Sentralen i Oslo for