Ny sjef i Glassfabrikken AS

2.5.2017 20:16 | Glass og Fasadeforeningen

Petter Gran har sett etter en ny daglig leder i Glassfabrikken AS i tre år. Nå har han endelig lykkes med å rekruttere ny toppleder. Kristian Nauf tok over roret allerede 1. mai.

– Gründere er best frem til fylte 62 år. Det viser statistikken. Tre år på overtid har gått fint, men nå er vi glade for at Kristian Nauf har takket ja til å bli daglig leder i Glassfabrikken AS, sier nestor Petter Gran.

Kristian Nauf kommer i fra stillingen som salgskonsulent i samme firma. Han ble rekruttert til Glassfabrikken i januar 2015 og har i hovedsak jobbet med prosjektsalg mot fasadebyggerne.

Nauf har bransjekunnskap fra ferdighusleverandøren Tyrolerhus og en nå avviklet dørfabrikk.

– Det var gjennom jobben i denne dørfabrikken, som kjøpte alt glass av Glassfabrikken, jeg først ble kjent med glassbransjen, sier Nauf.

– Du har vært hos Glassfabrikken i drøye to år og ble daglig leder 1. mai. Det er gått fort?

– Glassfabrikken AS har ønsket seg en leder med bransjekunnskap og gjerne finne kandidater fra egen administrasjon. Derfor er dette en prosess som har pågått en stund. Dette har jeg gledet meg til lenge. Men det er betryggende å vite at vi beholder all internkompetanse i lang tid fremover. Både teknisk sjef Jørgen Fadum og kundeansvarlig Peggy Arntsen vil være uvurderlige ressurser fremover. Det samme kan jeg si om Petter Gran, som fortsatt skal ha en deltidsstilling i selskapet. Denne trioens kompetanse må vi bruke for alt den er verd, sier Nauf.

Samtidig som vi kan fortelle at Nauf er blitt daglig leder, meldes det at Anders N. Tvetene rykker opp som salgssjef fra 1. juni. Tvetene kom «rett fra skolebenken» og inn som operativ selger for to år siden.