Ny sitcom fra NRK

Vi møter en vennegjeng i 30-årene som har fått voksenlivet kasta på seg i NRKs nye sitcom «Nesten voksen».

VENNINNER FRA FOLKEHØYSKOLEN: Ida (Kjersti Tveterås), Camilla (Jenny Skavlan) og Siri (Renate Reinsve). Tre venninner fra folkehøyskolen på veg inn i voksenlivet. FOTO: NRK

Serien følger tre venninner fra folkehøyskolen, Ida (Kjersti Tveterås), Camilla (Jenny Skavlan) og Siri (Renate Reinsve) idet de snubler inn i 30-årene. Den ene er nybakt mamma, den andre nybakt bonusmamma og den tredje er singel.

Fra å være frie og ubekymrede må de tre må plutselig sjonglere småbarnsliv og karriere, stebarn og et stadig mer hektisk sjekkemarked i dagens Oslo.

Der én bekymrer seg for at det er for lite romantikk i hverdagen, er en annen desperat etter alenetid.

Når er tiden inne for å innse at man er blitt voksen?

Nesten voksen har premiere lørdag den 6. januar kl. 20.55.

Hovedroller: Kjersti Tveterås, Jenny Skavlan, Renate Reinsve, Mattis Herman Nyquist, Hans Olav Brenner og Nils Jørgen Kaalstad

Kommunikasjonsansvarlig: Tonje Bergmo, NRK
tonje.bergmo@nrk.no

Så mange så Monsens premieretur20.7.2018 10:43Pressemelding