Fjord Sound Records

Ny singel "We Gotta Move" fra bergensartisten Diamusk

21.3.2016 06:40 | Fjord Sound Records

Fredag 18. mars kom singelen "We Gotta Move" med Diamusk ut på alle større digitale plattformer. Dette er den andre singelen fra hennes debutalbum som soloartist, "Wadada", som kommer ut på CD og digitalt 15. april 2016.

Diamusk (Adisa Zvekic) Foto: Francisco Munoz
Diamusk - We Gotta Move (Official Audio)
Videokanal

Singelen We Gotta Move ble sluppet globalt 18. mars 2016 på Amazon, Spotify, Deezer, Apple Music/iTunes, Tidal og de fleste andre digitale plattformer.
Sjanger: Alternativ pop / reggae.
Label: Fjord Sound Records, Bjoa.

Hør hele låten på promosiden for We Gotta Move.

We Gotta Move er en fengende og helstøpt Pop Reggae-låt. Og som forventet bærer teksten med seg et meningsfylt budskap. Igjen beviser Diamusk (Adisa Zvekić) at hun står støtt på egne ben som soloartist, både i eget kunstnerisk uttrykk såvel som i det musikktekniske.

Hun står selv for tekst og vokal på We Gotta Move, mens komposisjon, miks og arrangement signeres sammen med ektemannen Aldin Hasanović, som også står bak produksjonen. I likhet med de andre sporene på det kommende albumet "Wadada" (utgis 15. april 2016) er sangen spilt inn, arrangert og produsert i musikerekteparets eget hjemmestudio i Bergen.

Diamusks første solosingel, "Brotherhood", kom ut 5. februar 2016 og ble meget godt mottatt. "Brotherhood" ligger for tiden som "This Week's Tip" på European Border Breakers Chart og er bl.a. månedens Single Tip for mars 2016 på den populære amerikanske nettradioen Singer Songwriter FM.

Adisa Zvekić startet sin mer enn 20 år lange karriere i det krigsherjede Bosnia på 1990-tallet. Som låtskriver, komponist og vokalist i bandene Gluho Doba, Dubioza Kolektiv og La Cherga er hun nå sammen med mann og barn bosatt i Bergen og gir ut musikk solo under artistnavnet Diamusk. Platekontrakt ble sikret i desember 2015 etter at hun ble oppdaget på crowdfundingnettstedet Kickstarter.

Diamusk (Adisa Zvekic) Foto: Francisco Munoz
Last ned bilde
Diamusk - We Gotta Move (singel). Utgitt 18. mars 2016. Label: Fjord Sound Records. Coverdesign: Sallex Peric.
Last ned bilde

Om Fjord Sound Records

Fjord Sound Records
Buavegen 72
5584 Bjoa

Labelen Fjord Sound Records er et varemerke eid av Fjord Sound AS, et plateselskap og musikkforlag lokalisert på Bjoa i Nord-Rogaland. Selskapet ble etablert i desember 2015 og gir ut musikk både digitalt og fysisk. Fokuset er singer/songwriter-artister innenfor sjangerspennet alternativ pop/rock/vokal.

Følg saker fra Fjord Sound Records

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Fjord Sound Records på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Fjord Sound Records