Ny singel ute fra Inge Bremnes

10.2.2017 07:00 | Drabant Music

Hør «Videre nu» på Spotify, iTunes eller Tidal!

Foto: Ivar Waage Johansen

Unge lovende Inge Bremnes er en nordnorsk artist og låtskriver og kommer fra en meget musikalsk familie i Kvæfjord, som neppe trenger noen nærmere presentasjon. Selv har han skrevet og perfeksjonert låter siden han var 12 år. Dette har resultert i dagens singelslipp av «Videre nu».

Låta «Videre nu» beskriver Inge selv som en låt preget av det å sitte fast. Se for deg en dør som er åpen, men som det ikke hjelper å gå igjennom. Hva skal til for å komme seg videre? Noen ganger sitter man fast og livet lener forover, men iblant blir man holdt tilbake. Det å slippe taket kan være det aller vanskeligste man gjør og oftest er det nettopp det som sitter lengst inne det er viktigst å gi slipp på.

Sammen med inspirasjon fra blant andre Jeff Buckley, Coldplay, Sigur Rós og Ásgeir Trausti har Inge flettet sitt personlige uttrykk og særpregede stemmemateriale til et enestående nivå.

«Videre nu» er en forsmak på debutalbumet Mellomspill som kommer ut 17. februar. Dette albumet er en hyllest til overgangen. Til det som ligger i mellom hvor man er og hvor man skal. Det er tross alt i mellomspillene at livet i all hovedsak leves.

// Følg Inge Bremnes på Facebook og Instagram for oppdateringer //

Foto: Ivar Waage Johansen

Vi representerer CC Cowboys, Casa Murilo, deLillos, Munroe/Knutsen, Pine Lake, Janelle Kroll, The Dogs, Inge Bremnes, Frøder, Magnus Berg, Raga Rockers, daelen, Jess Morgan, Viktor Wilhelmsen, LILA, Zuma, The Modern Times, Michael Krohn, Undr, Natasja Holmboe, Waaktaar & Zoe, Marcus Dale, Tommy Tokyo og Knut Anders Sørum.

Viktor Wilhelmsen slipper sin første norskspråklige singel11.8.2017 09:14Pressemelding

Etter at Viktor Wilhelmsen kom over en sliten kassegitar til 150 kr på Fretex, begynte han å skrive sanger som resulterte i debut-EPen «Miles To Go Before I Sleep» (2014) og hans første fullengder «Riddles and Rhymes» (2015). Etter to utgivelser på engelsk, har finnmarkingen nå tatt i bruk morsmålet på sitt nye materiale. På det kommende albumet «Stjolne mea» byr Wilhelmsen på sju sterke og personlige spor på egen dialekt. Første singel ut er «Til en venn».