Ny singel ute fra Inge Bremnes

Hør «Videre nu» på Spotify, iTunes eller Tidal!

Foto: Ivar Waage Johansen

Unge lovende Inge Bremnes er en nordnorsk artist og låtskriver og kommer fra en meget musikalsk familie i Kvæfjord, som neppe trenger noen nærmere presentasjon. Selv har han skrevet og perfeksjonert låter siden han var 12 år. Dette har resultert i dagens singelslipp av «Videre nu».

Låta «Videre nu» beskriver Inge selv som en låt preget av det å sitte fast. Se for deg en dør som er åpen, men som det ikke hjelper å gå igjennom. Hva skal til for å komme seg videre? Noen ganger sitter man fast og livet lener forover, men iblant blir man holdt tilbake. Det å slippe taket kan være det aller vanskeligste man gjør og oftest er det nettopp det som sitter lengst inne det er viktigst å gi slipp på.

Sammen med inspirasjon fra blant andre Jeff Buckley, Coldplay, Sigur Rós og Ásgeir Trausti har Inge flettet sitt personlige uttrykk og særpregede stemmemateriale til et enestående nivå.

«Videre nu» er en forsmak på debutalbumet Mellomspill som kommer ut 17. februar. Dette albumet er en hyllest til overgangen. Til det som ligger i mellom hvor man er og hvor man skal. Det er tross alt i mellomspillene at livet i all hovedsak leves.

// Følg Inge Bremnes på Facebook og Instagram for oppdateringer //

Foto: Ivar Waage Johansen

Sterke nye låter fra Jess Morgan15.6.2018 13:07Pressemelding

"Blue Jay" og "Valentina" er årets tredje utgivelse fra folk/singer-songwriter-talentet Jess Morgan, og er minst like lett å like som årets tidligere utgivelser fra briten. Disse låtene er et resultat av en tre-dagers togtur fra Winnipeg til Toronto i Canada som ble brukt på å skrive musikk mens Jess fortapte seg i det majestetiske landskapet hun befant seg i. Dette er en tur som hjalp henne med å samle seg igjen etter et brudd. Når Jess lager musikk skriver hun sjeldent om kjærlighetssorgen. "Blue Jay" og "Valentina" er begge vakre unntak. Hør låtene her!

The Dogs slipper ny låt og vinyl!15.6.2018 09:53Pressemelding

The Dogs tok som alltid ansvaret med å gi det nye året en real pangstart med albumet «The Grief Manual». Nå sørger de også for å ikke gå stille gjennom sommeren ved å slippe dobbelt-singelen «We Were Made Out Of Loss» på 7" vinyl! For fans er dette en essensiell del av samlinga, ettersom den inneholder ett tidligere uutgitt spor fra albumets innspilling. «Whatever Your Dreams Are» er ypperlig slow rock som er lekkert akkompagnert av strykere, og som har det samme høykvalitets-stempelet som bare The Dogs leverer her til lands. Hør låtene, inkludert "Whatever Your Dreams Are", her! Vinyl i salg nå.

Gåte bruker urgammel norsk kauking på ny singel15.6.2018 08:41Pressemelding

12 års stillhet ble brutt i fjor da Gåte bestemte seg for å gjøre et svært etterlengtet comeback. Bandet, som nå består av søsknene Gunnhild og Sveinung Sundli, samt gitarist Magnus Børmark, bassist Mats Paulsen og trommeslager Jon Even Schärer, kom da tilbake på banen med EPen «Attersyn». Den fikk knallanmeldelser, med erklæringer som at Gåte hadde sluppet «ny musikk i majestetisk forkledning», og at dette ganske enkelt var et «kjærkomment gjenhør» med ett av norgeshistoriens mest unike band. Med sin finurlige miks av norsk folkemusikk og storslått rock med Gunhilds massive dialekt-stemmeprakt er dette noe som ikke det kan nektes for. Dette er en suksessoppskrift som de har med seg nå som de slipper første singel fra deres kommende tredjeplate - 18 år etter «Iselilja» kom ut. Singlen «Kom no disjka» er basert på urgammel, norsk kauking byr på alt man kan ønske seg fra en Gåte-låt - og litt attåt. Hør "Kom no disjka" av Gåte her!

Ny singel fra Zuma er endelig her8.6.2018 10:12Pressemelding

Det var intet mindre enn gode nyheter da Zuma skrudde på synthene igjen i fjor, og returnerte med "Ocean". Dette er et navn mange vil kjenne seg igjen i fra tidlig 2000-tallet hvor de hadde radiohiter som «Pearl» og «Joy In The City», samt hadde to Melodi Grand Prix-opptredener med vokalist Alexander Stenerud. Nå er han sammen med makker Henrik Njaa tilbake igjen med en ny, mørk og deilig singel. "Brothers In Blood" bringer med seg det rene 80-talls synthpop-lydbildet som de har blitt hyllet for og som har gjort at de har markert seg som ledende innenfor sin sjanger i Norge. Nyt Zumas nye singel "Brothers In Blood" her!

Loveshack feirer 20 år med debutsingel1.6.2018 10:53Pressemelding

I over to tiår har Loveshack vært garantister for god stemning. Coverbandet, som består av fem erfarne musikere fra Skjetten, Oslo, Trondheim og Bergen, møttes for første gang for å spille sammen under Moldejazz sitt uoffisielle program i 1998. Helt siden de stod der har de hatt ett felles mål: underholde seg selv og publikum, koste hva det koste vil. Ikke bare klarte de det da, de gjør det hvert eneste minutt de tilbringer på en scene, om lag 1500 konserter senere. For å feire 20 år gjør Loveshack noe helt spesielt: de slipper sin aller første låt! "Get Up" er alle idealene og kvalitetene ved bandet oppsummert i musikkform, og målet er som tittelen sier: at du skal bli med på moroa og gleden Loveshack formidler. Det er noe som er vanskelig å motstå når du hører denne låta. – "Get Up" handler om å leve i øyeblikket, og ta sjansen på noe du ikke har tørt før. Rett og slett leve litt på kanten, eller som vi i Loveshack pleier å si: Få ræva'ri ut på gulvet, eller get the f*** out, sier ba

Nytt album fra CC Cowboys er ute nå!1.6.2018 10:03Pressemelding

Et av landets aller største band gjennom tidene, CC Cowboys, er endelig ute med sitt 11. studioalbum! "Perfekt Normal" er en plate der bandet har latt seg inspirere av spontaniteten og råheten fra 60/70-tallets klassiske rock-innspillinger. Albumet er så og si spilt inn live i studio, og resultatet er musikk der du hører at de går tilbake til røttene sine med en moderne tvist. Hør "Perfekt Normal" her! Dette er også et tidvis nært og personlig album for frontfigur og låtskriver Magnus Grønneberg. Ifølge ham handler disse låtene om både politikk, savn, sorg og svik. At livet er både trist og fint, deilig og vanskelig, hele tiden. "Perfekt Normal" har for ham sittet ett stykke unna å få til, men det som kom ut av det er mer bunnsolid, genuint og sterkt håndverk fra CC Cowboys i form av 12 låter. Flere av låtene er allerede sluppet som singler, og både “Hun er havet”, “Det magiske ordet unnskyld” og "Jeg vil vite alt" er blitt godt tatt i mot på norske radiostasjoner og av folket. CC Cowb