Ny singel ute fra Goneo

Foto: Ketil Olav Sand

Goneo, eller Vetle Sigmundstad (som han egentlig heter), er en 17 år gammel produsent og låtskriver fra Risør. Med sitt rike lydbilde brer Goneo vingene og flyr ut i synthuniverset med inspirasjon fra elektronika, jazz, funk og flumestep i ryggsekken.

Sigmundstad begynte å spille fiolin som syvåring, men gikk over til musikkproduksjon som tenåring. I fjor sommer, da han plutselig endte opp uten sommerjobb, brukte han like gjerne hele ferien på å lage musikk. Da ble blant annet låta "Don't Talk About Love" til, som han i dag endelig gir ut.

"Låta handler om å ville klamre seg fast i den useriøse fasen av et forhold, fordi man er redd for å være den som ender opp med å såre den andre parten", forteller Goneo.

På "Don't Talk About Love"  har han fått med seg Annika Momrak på vokal, som i 2013 vant MGP Jr. sammen med gruppa UNIK4.

«Don't Talk About Love» kan du høre her!

Foto: Ketil Olav Sand

Vi representerer Gåte, Oslo Ess, Savoy, Anja Garbarek, deLillos, Ida Jenshus, Anna Kajander, Temporary, Falkevik, Waaktaar & Zoe, Viktor Wilhelmsen, Raga Rockers, The Dogs, Inge Bremnes, daelen, Tommy Tokyo, CC Cowboys, Jess Morgan, Pine Lake, ORBO, Munroe / Knutsen, Lila, Knut Anders Sørum, Edeema, Michael Krohn, Beckstrøm Kvartett, Samuelsen, Duve, og Zuma.

deLillos slipper to nye singler15.3.2019 10:29:57 CETPressemelding

Etter å ha sluppet singlene «Hvitvin», «Kokken Tor (Akustisk)» og «Plage» i fjor, hvorav sistnevnte ble A-listet på NRK P1 over en lengre periode, er Lars, Lars, Øystein og Lars klare for å ta 2019 med storm. I løpet av sin snart 35 år lange karriere har deLillos sluppet 17 studioalbum, to liveplater, og en bråte med hitsingler. Dette har sørget for at de har funnet flere Spellemann-priser, og har kunnet spille tusenvis av konserter landet rundt. I november kommer deLillos sitt nye album, men aller først finnes det fra og med nå to splitter nye låter. Hør «Bare gråte» her, og hør «Rulle» her! Lars Lillo-Stenberg forteller at «Bare gråte» handler om at han selv har ventet på at noe skulle skje, for så å skjønne at det har skjedd uten at han fikk det med seg. – Det er vel slik det føles å komme i overgangsalderen, også for menn, sier han. – Men heldigvis, det handler om følelser som forandrer seg fra dag til dag. et ønske om å bare gråte resten av livet, er ikke et konstant behov. For nå

Anna Kajander er ute med «Idioti»15.3.2019 10:14:04 CETPressemelding

– Dette har vært en vanskelig låt å fullføre, og det tror jeg er fordi jeg ikke helt har visst hva den skulle være for meg, sier Anna Kajander om dagens ferske låt. Hennes tredje singel, «Idioti», ble skrevet for fire år siden inne på soverommet på Frogner i Oslo. Det startet da hun var ute og gikk en tur, og plutselig kom på den første strofen i sangen: «Du kasta en vind i øyan på mæ, du trur at æ skal fortsett å smil fint til dæ». Selv beskriver hun sangen som en mikstur av melankoli og opprørskhet. – Den handler om når det dukker opp noen som du trodde hadde mistet makten over deg, men så viser det seg at det ikke er tilfellet, forteller hun. Hør «Idioti» her! Anna Kajander er Nord-Norges nye, kraftfulle stemme. I fjor sommer slapp 24-åringen sin debutsingel «Sabla fin», som gikk inn på NRK P1 sin spilleliste i ti uker, havnet på toppen av Spotify sin Norway Viral 50-liste, og ble førpremiert hos «Ruben» på NRK P3. Anna slapp i tillegg singelen «Omforlatelse» i november, og har spil

Keep Coming Back Band er ute med nytt album8.3.2019 11:59:42 CETPressemelding

Ni musikalske fortellinger om levd liv, kjærlighet og tung rusmisbruk. Det er dette som er Hjula ruller; det nye albumet til Keep Coming Back Band som er ute i dag. Keep Coming Back Band består av fire menn som alle har gjennomgått noe helt ubegripelig for de aller fleste. De møttes gjennom musikken, men felleskapets røtter stikker enda dypere. Alle fire har gått igjennom tungt rusmisbruk, men kom ut på den andre siden med liv og sjel i behold. Bandets historie er et moderne eventyr, men som albumtittelen antyder går veien fortsatt videre. Hjula Ruller er ni musikalske fortellinger om levd liv, fra lykkelige kjærlighetserklæringer i «Jeg er klar» til skildringer om rusflukt fra mørke rom i «Sjuk». Her skildres gleden og fortvilelsen ved å være menneske, levert med en innlevelse og nerve som treffer en universell følelse hos lytteren - enten vi våkner i en hotellsuite eller i en container. Keep Coming Back Band har et personlig musikalsk avtrykk som kommer til sin rett uansett hvilken d

Knut Anders Sørum sitt nye album er ute nå8.3.2019 10:09:56 CETPressemelding

Dom vonde orda er det fjerde studioalbumet til Knut Anders Sørum, og er ute i dag på Drabant Music. – Dette er den mest positive plata jeg har skrevet, derfor har jeg valgt en litt mørk albumtittel, forteller Knut Anders Sørum om den nye skiva. Et album som består av ti nye låter, inkludert singelen «Du er så fin». Her strekker temaene seg fra å finne roen i livet og bli tryggere på seg selv, til forelskelsen, brudd og livslang forpliktelse. På «Om en times tid» synger han for eksempel «Om en times tid har det værste gått forbi. Og med litt perspektiv kan du snart puste ut og inn», mens på «Nå er ælt nytt» spør han «Kæn du låvå å vara forsiktig? Kæn du låvå å vara snill? Detti kæn bli ganske skummelt, men je veit det er detti je vil». Med andre ord er Dom vonde orda et dypt personlig album som hovedsak består av Knut Anders sine tekster og komposisjoner. Hør Dom vonde orda her! Knut Anders Sørum er totningen med den store stemmen, utdannet bonde og sier at han er ufølsom helt til han b

Ny ellevill musikkvideo fra 4ETG1.3.2019 15:22:45 CETPressemelding

Er dette en hyllende diss eller dissende hyllest? You be the judge! «Ikke tren bort rumpa (Harms anthem)» er en humoristisk låt av 4ETG som er ute nå. Låten bærer med seg et sunt budskap, nemlig at man ikke burde trene bort rumpa si. I dette tilfellet går oppfordringen direkte til Vegard Harm, etter hans treningsorienterte braksuksess «Vegard X Funkygine». Se musikkvideoen her, og legg låta i spillelista di her! 4ETG er en YouTube-kanal drevet av profilene Martha Leivestad, Jonas Lihaug Fredriksen, Henrik Hildre og Henrik Farley, Med utallige videoer på YouTube sine trending-lister siden 4ETG sin oppstart i mai 2018 er det ingen tvil om at denne gjengen kan sakene sine.

Knut Anders Sørum slipper singel fra kommende album1.3.2019 10:41:23 CETPressemelding

8. mars er dagen Knut Anders Sørum slipper sitt splitter nye album Dom vonde orda. I dag er platas singel ute. – Dette er den mest positive plata jeg har skrevet, derfor har jeg valgt en litt mørk albumtittel. Knut Anders Sørum er totningen med den store stemmen. Han er utdannet bonde, og sier at han er ufølsom helt til han begynner å synge. Dom vonde orda er det fjerde studioalbumet fra Sørum, men aller først kommer singelen «Du er så fin». Låta er en klassisk kjærlighetsballade som alle kan kjenne seg igjen i. – Det er også den første sangen jeg ikke har skrevet kjønnsnøytralt, forteller Knut Anders. – Det er en "han" og ikke en "deg" her. En liten detalj, men jeg har alltid ønsket å skrive sanger som kan tilhøre alle, ikke bare de som har en partner som tilfeldigvis er en "han". Men det ble sånn denne gangen, så håper jeg at alle kan kjenne seg igjen i den allikevel. Hør «Du er så fin» her! Sørum vant Stjernekamp på NRK1 høsten 2016, og har i etterkant fått lov til å besøke hele lan