Ny singel ute fra Gåte

Ole A. Ekker

Forrige fredag ga Gåte ut sin første singel på 12 år - «Stolt Solvår» - til glimrende anmeldelser. I dag gir de ut den andre singelen fra den kommende EP-en Attersyn, låta «Rideboll og Gullborg».

Gåte har en solid forankring i folkemusikken, og det er derfor naturlig for bandet å fortsette å bygge musikken rundt gammelt tradisjonsmateriale, samtidig som de blander inn noe helt nytt. Deres nyeste singel er basert på en middelalderballade. Hør «Rideboll og Gullborg» her!

3. november slippes EP-en Attersyn.

De heldige som rakk å skaffe seg billett i tide, kan se Gåte live på Rockefeller 16. feb, Byscenen 10. feb og USF Verftet 08. feb (fremdeles litt billetter igjen).

Følg Gåte på Facebook, Instagram og Spotify for oppdateringer.

Ole A. Ekker

Vi representerer CC Cowboys, Casa Murilo, deLillos, Munroe/Knutsen, Pine Lake, Janelle Kroll, The Dogs, Inge Bremnes, Frøder, Magnus Berg, Raga Rockers, daelen, Jess Morgan, Viktor Wilhelmsen, LILA, Zuma, The Modern Times, Michael Krohn, Undr, Natasja Holmboe, Waaktaar & Zoe, Marcus Dale, Tommy Tokyo og Knut Anders Sørum.

"Det magiske ordet unnskyld" signert CC Cowboys13.10.2017 08:30Pressemelding

I dag er CC Cowboys ute med en ny låt. Hør «Det magiske ordet unnskyld» her! Bandet har nettopp lagt bak seg en av sine beste vår/sommer-turnéer noensinne, med utsolgte hus over hele landet. I dag, samme dag som de slipper sin nye singel, kickstarter de høstturnéen i Bergen. Denne gjengen ligger ikke på latsida for å si det mildt. Høsten 2017 kan du se CC Cowboys live på følgende steder:  13. oktober - Bergen, USF Verftet (Utsolgt)14. oktober - Stavanger Konserthus20. oktober - Stokmarknes, Hurtigrutens hus21. oktober - Tromsø, Driv 27. oktober - Drammen, Union Scene (Utsolgt)28. oktober - Oslo, Rockefeller (Utsolgt)3. november - Skien, Parkbiografen 4. november - Halden, Brygga Kultursal 10. november - Trondheim, Byscenen (Utsolgt)11. november - Trondheim, Byscenen (Utsolgt)  Bandets ellevte studioalbum kan ventes til våren 2018.  Følg CC Cowboys på Facebook, Instagram og Spotify for oppdateringer.

The Dogs slipper album 1. nyttårsdag og annonserer over 20 konsertdatoer9.10.2017 09:00Pressemelding

Med årlig albumslipp og non-stop turnering har The Dogs sakte men sikkert jobbet seg opp til å bli et av navnene i tetsjiktet av norsk rock som man alltid kan stole på. I 2018 håper de å ta det hele et steg videre. «Vi er jo på det pussige stedet nå, at det føles som vi må velge. Bandet har vokst seg så stort at det begynner å bli vanskelig med disse dagjobbene. Vi spiller jo så mye vi kan, takker ja til alt som kommer vår vei. Samme med albumene. Vi vil jo at skivene skal bli bedre og bedre, og da må det settes av tid. Taperen da blir jo dagjobben, den som faktisk betaler husleie. Så hva gjør vi? Jeg har drømt om dette siden jeg var 16. Nå er jeg 47. Er ikke så mye annet å gjøre da enn å nedprioritere absolutt alt annet. Det har vi gjort óg. Alle mann. Vi skyver all «normalitet» til side og dytter alt vi har inn i Dogs 2018» forteller Kristopher Schau. Deres sjette album «The Grief Manual» ble innspilt i Nabolaget Studio gjennom to hektiske uker i september, og som alltid ble mestepar

Lila er ute med «Addicted»6.10.2017 09:00Pressemelding

Litt av hvert har hendt for Lila siden hun som 11-åring ble oppdaget av Ellen DeGeneres. Selv om hun bare har rukket å fylle 15 år, har hun fått en enorm oppmerksomhet for sine to singler «Don't Let Go» og «Tell You» - som til sammen har streamet langt over 6 millioner ganger på Spotify. Låtene har blitt plukket opp av NRJ og NRK MP3 her hjemme i Norge, og Lila har blitt belønnet med mange fine lovord fra utlandet. Denne 15-åringen ligger ikke på latsida for å si det sånn, for nå er det fremadstormende talentet klar med sin nye singel «Addicted». "Dette er den første låta som jeg har skrevet store deler av selv, så det er klart at denne betyr mye for meg. Addicted handler om når man er i et forhold hvor den ene parten er såpass avhengig av den andre at man finner seg i alt for mye fordi følelsene tar overhånd. En venninne av meg gikk gjennom nettopp dette, og det ga meg inspirasjon til å skrive denne låta" sier Lila. «Addicted» er produsert av svenske K-One. Hør Addicted her! Følg Lil