Ny singel fra Una Sand

Foto: Jonathan Vivaas Kise

Da 21 år gamle Una Sand debuterte som soloartist i 2016, hadde hun allerede vært i bransjen som låtskriver i flere år. Nå er hun klar med ny singel, og har teamet opp med Paul Phamous og Ronni Vindahl

Stjerneskuddet Una Sand har skrevet musikk siden hun var barn. Den internasjonale forlagsgiganten Sony ATV plukket henne opp i 2015, før hun ble signert som artist hos Universal Music Norge i 2016.

Etter et år med slipp av singler, låtskriving og Masterclass i London og Los Angeles, er Una nå klar med sin nye singel, "Wanderlust".

"Wanderlust" handler om en kjærlighet der man føler at man ikke strekker til – en usunn relasjon hvor man skjønner at det riktige er å gå, men allikevel ønsker å være alt for partneren. Låten understreker konseptet "kjærlighet gjør blind", og reflekterer hvor ulogisk kjærligheten egentlig kan være. Låten er innom mange motstridende følelser. Jeg tro mange vil kjenne seg igjen i det, ikke bare med hensyn til parforhold, men også karriere, familieliv eller andre settinger i livet, forteller Una Sand

Låten skrev hun sammen med Ronni Vindahl og Paul Phamous i Los Angeles i våres. PaulPhamous har blant annet mottatt Grammy som låtskriver for Frank Ocean, mens Ronni Vindahl er en prisvinnende og Grammy-nominert dansk musikkprodusent og komponist. Han er co-funder av det Københavsbasertemusikkollektivet Boom Clap Bachelors, og har jobbet med artister som MØ, Avicii og KendrickLamar.

Om Una Sand

21-åringen fra Oslo har laget musikk siden tiårsalderen, og ble signert som låtskriver av den internasjonale forlagsgiganten SonyATVi 2015. Da gikk Una fortsatt på videregående, og måtte pendle mellom skole i Norge og sessions i Amsterdam. Sand ble så signert til Universal Music, og debuterte som artist med singelen «You&I» i september 2016. Samtidig ble hun, som eneste kvinne, valgt ut til Music Norway’sMasterclass-program for låtskrivere og produsenter med studiosessions i London og Los Angeles i løpet av høsten. Flere av de mest suksessrike produsentene i verden har derfor produsert på låtene hennes. Andresingelen "Seventeen" ble sluppeti mars, og Una har siden brukt tiden til å skrive mer musikk. Nå er hun klar med ny singel og ser frem til å gjøre låtene for fans med sitt splitter nye band.

Sam Smith tilbake med Dancing With a Stranger11.1.2019 15:58Pressemelding

Sam Smith gjør et stort comeback med sin nye singel “Dancing With a Stranger” med Normani. Den sterke popballaden er første nye musikk fra Sam Smith i 2019, og følger opp samarbeidet med Calvin Harris på megahiten “Promises”. Normani gjorde stor suksess med gruppen Fifth Harmony, og lanserte en solokarriere i fjor med låten “Love Lies” med Khalid. Sam Smiths forrige album The Thrill of it All (2017) gikk rett til topps på albumlisten og har plassert platina i Norge. I april i fjor spilte Sam Smith for et utsolgt Telenor Arena. Om den nye låten sier Sam Smith: “I’m so excited for everyone to hear “Dancing With a Stranger,” which I wrote on The Thrill Of It All tour last year. For me it bottles everything I was feeling whilst juggling my personal life and touring. It is also such a beautiful moment for me as I’m a huge, huge fan of Normani and everything she is. I’m so excited to watch her light shine. I hope everyone enjoys hearing this song as much as I do.” Normani fortsetter: “I’m tr

James Blake med nytt album10.1.2019 16:46Pressemelding

James Blake er klar med nytt album fredag 18. januar. Det nye albumet har fått tittelen Assume Form. Blant dem som bidrar på albumet finner man André 3000, Travis Scott, ROSALÍA, Metro Boomin og Moses Sumney. Han har tidligere jobbet med artister som Kendrick Lamar, Beyoncé, Jay Z, Mount Kimbie, Bon Iver, Chance The Rapper, Frank Ocean og bidratt på filmmusikken til The Black Panther. Han har også hatt kunsterisk samarbeid med Quentin Blake og Natalie Portman. Han har vunnet den prestigetunge Mercury-Prize og vært Brit og Grammy nominert. Til sommeren kan han oppleves live på Primavera Sound.

Temmpo - Cassette4.1.2019 09:52Pressemelding

Etter å ha etablert en karriere som låtskriver og produsent for andre artister, gikk multitalentet Temmpo solo i 2016. I dag er han klar med sin sjette singel, “Cassette”, en emosjonell og ærlig akustisk ballade. “Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. Med en enkel akustisk gitar, svevende falsettmelodier og ærlig tekst, er dette som en mixtape-kassett med blandede følelser. HØR TEMMPO - "CASSETTE" HER Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for pros“Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. jekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler

Ny, smooth single fra EHI og Blen4.1.2019 09:44Pressemelding

EHI fra Groruddalen er tilbake med singelen «Faller» den 4. januar. Låten er et samarbeid med den svenske RnB/Soul &Pop-vokalisten Blen og laget i samarbeid med Autumn Rowe, Kim Ofstad og BPM (Dua Lipa, Fetty Wap, Musiq Soulchild). Med en helt unik stemme og formidlingsevne, debuterte EHI hos Universal Music Norway med «Tanker» i mars. Nå er han tilbake med «Faller» hvor han har med seg Blen som er signert til et av de største hiphop/urban-lablene i Sverige, Redline Recordings. Blen har sluppet låter med en rekke artister i den svenske hiphop-eliten, turnért i Sverige i flere år, og var på «Allsång på Skansen» tidligere i år. - “Jeg skrev denne sangen mot slutten av forholdet med eksen min. Selvom jeg ikke turte å innrømme det for meg selv der og da så visste jeg at det var slutt mellom oss. Jeg tror vi begge viste at det var slutt, men man holder igjen fordi det har vært så bra, så trygt, og så enkelt! Jeg satt igjen med den følelsen som jeg skriver om i første vers at «for vi er så n