Ny singel fra Una Sand

Foto: Jonathan Vivaas Kise

Da 21 år gamle Una Sand debuterte som soloartist i 2016, hadde hun allerede vært i bransjen som låtskriver i flere år. Nå er hun klar med ny singel, og har teamet opp med Paul Phamous og Ronni Vindahl

Stjerneskuddet Una Sand har skrevet musikk siden hun var barn. Den internasjonale forlagsgiganten Sony ATV plukket henne opp i 2015, før hun ble signert som artist hos Universal Music Norge i 2016.

Etter et år med slipp av singler, låtskriving og Masterclass i London og Los Angeles, er Una nå klar med sin nye singel, "Wanderlust".

"Wanderlust" handler om en kjærlighet der man føler at man ikke strekker til – en usunn relasjon hvor man skjønner at det riktige er å gå, men allikevel ønsker å være alt for partneren. Låten understreker konseptet "kjærlighet gjør blind", og reflekterer hvor ulogisk kjærligheten egentlig kan være. Låten er innom mange motstridende følelser. Jeg tro mange vil kjenne seg igjen i det, ikke bare med hensyn til parforhold, men også karriere, familieliv eller andre settinger i livet, forteller Una Sand

Låten skrev hun sammen med Ronni Vindahl og Paul Phamous i Los Angeles i våres. PaulPhamous har blant annet mottatt Grammy som låtskriver for Frank Ocean, mens Ronni Vindahl er en prisvinnende og Grammy-nominert dansk musikkprodusent og komponist. Han er co-funder av det Københavsbasertemusikkollektivet Boom Clap Bachelors, og har jobbet med artister som MØ, Avicii og KendrickLamar.

Om Una Sand

21-åringen fra Oslo har laget musikk siden tiårsalderen, og ble signert som låtskriver av den internasjonale forlagsgiganten SonyATVi 2015. Da gikk Una fortsatt på videregående, og måtte pendle mellom skole i Norge og sessions i Amsterdam. Sand ble så signert til Universal Music, og debuterte som artist med singelen «You&I» i september 2016. Samtidig ble hun, som eneste kvinne, valgt ut til Music Norway’sMasterclass-program for låtskrivere og produsenter med studiosessions i London og Los Angeles i løpet av høsten. Flere av de mest suksessrike produsentene i verden har derfor produsert på låtene hennes. Andresingelen "Seventeen" ble sluppeti mars, og Una har siden brukt tiden til å skrive mer musikk. Nå er hun klar med ny singel og ser frem til å gjøre låtene for fans med sitt splitter nye band.

5 Seconds Of Summer med ny singel23.2.2018 11:52Pressemelding

I dag slapp de australske gutta i 5 Seconds Of Summer sin nye singel «Want You Back». Samtidig med singelslipp avslørte de også turnéen 5SOS3 som sparkes i gang i Stockholm 20. mars. «Want You Back» er første singel fra bandet på to år. Etter 18 måneder på veien med Sounds Good Feels Good tour har bandet den siste tiden tilbrakt tid i Los Angeles hvor de har skrevet og spilt inn sitt nye album som kommer i løpet av året. Om turné og nytt album sier bandet: “Finally… It’s been 3 years since our last album and we are so ready to share new music with the world. After spending the last 5 years on the road since the age of 16, it was important we took time to reflect as individuals and now we’re coming back stronger and more unified than ever. These songs mean the world to us and we have held nothing back in writing and recording this album. We’ve been rehearsing a lot of the new songs live and can’t wait to get back out on tour to connect with our incredible fans”.

Ny singel fra Raye med Mabel og Stefflon Don22.2.2018 20:05Pressemelding

Det britiske stjerneskuddet Raye er i dag ute med den nye låten «Cigarettes» med Mabel og Stefflon Don. Alle tre har hatt hitter inne på topp 15 i Storbritannia, RAYE med «Decline», Mabel med «Finders Keepers» og Stefflon Don med «Hurtin’ Me». Låten følger opp «Decline» og blir å finne på hennes nye prosjekt som kommer innen kort tid. Kun 20 år gammel kan hun allerede skimte med samarbeid med John Legend, Julia Michaels, Blood Pop og Ellie Goulding for å nevne noen. Hun har spilt på store festivaler som Glastonbury, Latitude og V Festival og har over 75. millioner streams. Raye har vært med på å skrive Matomas «The Wave» feat. Madcon sammen med Matoma & Madcon og Blondes «Just for One Night» feat. Astrid S. Hun var også med på å co-skrive Jax Jones sin monsterhit «You Don't Know Me» som hun har vokalen på. Låten var også nominert til en Brit Award i kategorien «Best British Single».

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven