Ny singel fra Una Sand

Foto: Jonathan Vivaas Kise

Da 21 år gamle Una Sand debuterte som soloartist i 2016, hadde hun allerede vært i bransjen som låtskriver i flere år. Nå er hun klar med ny singel, og har teamet opp med Paul Phamous og Ronni Vindahl

Stjerneskuddet Una Sand har skrevet musikk siden hun var barn. Den internasjonale forlagsgiganten Sony ATV plukket henne opp i 2015, før hun ble signert som artist hos Universal Music Norge i 2016.

Etter et år med slipp av singler, låtskriving og Masterclass i London og Los Angeles, er Una nå klar med sin nye singel, "Wanderlust".

"Wanderlust" handler om en kjærlighet der man føler at man ikke strekker til – en usunn relasjon hvor man skjønner at det riktige er å gå, men allikevel ønsker å være alt for partneren. Låten understreker konseptet "kjærlighet gjør blind", og reflekterer hvor ulogisk kjærligheten egentlig kan være. Låten er innom mange motstridende følelser. Jeg tro mange vil kjenne seg igjen i det, ikke bare med hensyn til parforhold, men også karriere, familieliv eller andre settinger i livet, forteller Una Sand

Låten skrev hun sammen med Ronni Vindahl og Paul Phamous i Los Angeles i våres. PaulPhamous har blant annet mottatt Grammy som låtskriver for Frank Ocean, mens Ronni Vindahl er en prisvinnende og Grammy-nominert dansk musikkprodusent og komponist. Han er co-funder av det Københavsbasertemusikkollektivet Boom Clap Bachelors, og har jobbet med artister som MØ, Avicii og KendrickLamar.

Om Una Sand

21-åringen fra Oslo har laget musikk siden tiårsalderen, og ble signert som låtskriver av den internasjonale forlagsgiganten SonyATVi 2015. Da gikk Una fortsatt på videregående, og måtte pendle mellom skole i Norge og sessions i Amsterdam. Sand ble så signert til Universal Music, og debuterte som artist med singelen «You&I» i september 2016. Samtidig ble hun, som eneste kvinne, valgt ut til Music Norway’sMasterclass-program for låtskrivere og produsenter med studiosessions i London og Los Angeles i løpet av høsten. Flere av de mest suksessrike produsentene i verden har derfor produsert på låtene hennes. Andresingelen "Seventeen" ble sluppeti mars, og Una har siden brukt tiden til å skrive mer musikk. Nå er hun klar med ny singel og ser frem til å gjøre låtene for fans med sitt splitter nye band.

BLUE LIPS fra Tove Lo ute i dag17.11.2017 14:35Pressemelding

Grammy-nominerte Tove Lo er i dag ute med det nye albumet BLUE LIPS. BLUE LIPS er det avsluttende kapittelet i Lady Wood-historien. Der Lady Wood var delt inn i delene Fairy Dust og Fire Fade er BLUE LIPS delt inn i LIGHT BEAMS og PITCH BLACK. Første singel ut fra det nye albumet var "Disco Tits", en låt gjort i samarbeid med The Struts som hun har jobbet med tidligere på “Cool Girl”, “Habits (Stay High)” og “Talking Body”. Låten er B-listet på NRK P3. Hennes kritikerroste Lady Wood-album inneholdt "Cool Girl", som til dags dato har over 48 millioner YouTube-visninger. I forbindelse med albumet Lady Wood slapp hun kortfilmen Fairy Dust, hvor hun fikk sin skuespillerdebut. Filmen inneholdt låtene “Influence”, “Lady Wood,” “Vibes”, “True Disaster” og “Cool Girl”. Filmen ble kontroversiell og ble kort tid etter release fjernet fra YouTube, for så å bli lagt opp igjen kort tid etter den ble tatt ned. V magazine har beskrevet filmen som: “a raw, beautiful, and proudly provocative exploratio

Bjørn Rogstad blir General Manager for Universal Music Norge10.11.2017 16:00Pressemelding

Bjørn Rogstad blir General Manager for Universal Music Norge   Bjørn Rogstad har blitt forfremmet til General Manager, Universal Music Norway, med øyeblikkelig virkning. Bjørn sin forfremmelse kommer litt over ett år etter at tidligere sjef Petter Singsaas forlot selskapet etter 22 år. Rogstad ble ansatt i Universal Music i 2013 og har vært sjef for lokalavdelingen siden. I sin nye rolle vil Bjørn rapportere direkte til Per Sundin, President of Universal Music, Nordic Region.   Les mer her: https://www.musicbusinessworldwide.com/universal-promotes-bjorn-rogstad-general-manager-norway/