Ny singel fra Travelle

Fredag 4. mai slapp Travelle singelen «Vacation». Låten følger opp suksessen «Wasted On You», og er første av to singler før sommeren. Multitalentet fra Jørpeland skriver, synger og produserer sine egne låter.

Kristoffer "Travelle" Björntvedt begynte å lage musikk da han var 14 år. Nå har 22-åringens unike kombinasjon av elektronisk pop, analoge lyder og eksotiske rytmer gitt han fans over hele verden.

- Jeg begynte å lage musikk i 14 års-alderen. Jeg hadde sittet litt med FL Studio, men da det virkelig startet var når jeg kjøpte mikrofon og fikk mulighet til å ta opp meg selv. Jeg husker ikke hvorfor jeg startet. Jeg syntes nok det var gøy, og det synes jeg fortsatt, forteller Björntvedt.

Han er lidenskapelig opptatt av tekst og innhold, samtidig som produksjon og innpakning blir finjustert til å passe helheten. Han jobber gjerne med andre artister, men har et behov for å være en del av hver enkelt bit av et produkt.

- Når jeg skriver på mine egne låter føler jeg at teksten og beaten jobber veldig bra sammen. Jeg kan skreddersy dem for hverandre, og fremføre dem på den måten jeg synes passer best til uttrykket. Det får hele greia til å føles mye mer ekte for meg, sier han.

"Vacation" handler om å være utbrent, og å forsvinne for en liten stund.

- Jeg skrev "Vacation" en dag jeg følte meg litt sliten og oppgitt. Det var is og snø i gatene, og jeg hadde ikke vintersko så jeg ble klissvåt på vei til studio. Produksjonen gjorde jeg noen dager før, og det føltes riktig, forteller Björntvedt.

Hobbyen ble til karriere i 2016 da han debuterte med singelen "Nobody Else". Låten gikk helt til topps på Spotify’s Viral 50-liste i USA, og har over 2,5 millioner avspillinger i tjenesten. Siden da har han sluppet en rekke singler - inkludert sistesingelen "Wasted On You" med over 3 millioner avspillinger - og spilt på blant annet Den Store Sommerfesten i Stavanger med navn som Justin Bieber og Martin Garrix.

Siden den gang har det skjedd mye i livet til Travelle. Tilværelsen på Jørpeland ble byttet ut med det urbane bylivet i Oslo. Kreativiteten blomstrer, men det er også mye med hjemtraktene han savner.

- Den største forskjellen på livet mitt i Oslo og hjemme er vel at jeg får gjort mye mer her. Jeg er i studio nesten hver dag, og det er utrolig hvor mye mer man får gjort når man har et eget sted kun til "jobb". I tillegg er hele bransjen her, så jeg føler jeg får et mye tettere samarbeid med alle i teamet. Men det er flere personer jeg savner å ha i hverdagen, så jeg "Skyper" ofte med venner hjemmefra på kveldene. Det finnes også nattåpne butikker her, det har vi ikke på Jørpeland. Nattåpne butikker burde alle ha, avslutter han.

Travelle er signert til Universal via det fremadstormende norske label- og managementet Toothfairy, og gis ut av det prestisjetunge labelet Casablanca i Nord-Amerika (Oliver Heldens, Giorgio Moroder etc.).

Foto: Håkon Stubberud
Foto: Håkon Stubberud

Nyhetsbrev fra Universal Music15.2.2019 13:28:02Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Björn Borg og Robyn presenterer RBN Chaka Khan er tilbake Jonas Benyoub – "Snakker om" https://www.ntbinfo.no/pressemelding/linda-vidala-slipper-ep---halvt-norsk?publisherId=6987388&releaseId=17860564 Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk Superstjernen Katy Perry gjør et kjempecomeback med smashen “365” med hitmaskinen Zedd! Hør låten her! 20 år gamle Yungblud fra Yorkshire har fått med seg Halsey & Travis Barker på den nye singelen “11 Minutes”. I november kan han oppleves live på Parkteateret i Oslo. Juice WRLD er ute med sin splitter nye låt “Robbery”! Enda en gladnyhet, han opptrer i Oslo Spektrum med Nicki Minaj 3. mars og slipper sitt nye album Death Race For Love 8. mars! Britiske SG Lewis er nå klar med låten “Blue”! Låten er førrste låt ut fra hans siste EP Dawn. Den talentfulle produsenten skal spille på årets Coachella, og gjestet Stavernfestivalen i fjor sommer. Den lovende danske artisten Elias Boussnina har fått med

Chaka Khan er tilbake15.2.2019 13:22:21Pressemelding

Dronningen av funk, Chaka Khan, er tilbake med det nye albumet https://open.spotify.com/album/1QRhPsupQCDlD9EwTWumSA?si=YdkfFUwSSo-6sk_ginB_Uw Hello Happiness. Albumet inneholder syv nye låter inkludert den fengende låten "Like Sugar" og er gjort i samarbeid med Switch og Sarah Ruba Taylor. Hello Happiness er et klassisk Chaka Khan album med tidløs vokal og en samling funky låter – en miks av fortid og fremtid. Som låtskriver, skuespiller, forfatter, filantrop, entreprenør og aktivist har hun inspirert mange artister gjennom tidene og har vært innom sjangere som R&B, pop, rock, gospel, country, world music, jazz og klassisk. Gjennom sin karriere har hun gitt ut 22 album, hatt ti #1 singler i USA og samarbeidet med Miles Davis, Aretha Franklin, Stevie Wonder, Prince, Quincy Jones og Mary J. Blige.

Björn Borg og Robyn presenterer RBN15.2.2019 12:31:17Pressemelding

I dag slipper det svenske sportsmerket Björn Borg sin eksklusive capsule collection, RBN, med den internasjonale popstjernen og moteikonet, Robyn. Den moderne unisex-kolleksjonen inneholder en blanding av edgy treningsklær og gatemote. Björn Borg og Robyn har satt sine hoder sammen for å lage RBN. Capsule collectionen er utviklet av Robyn sammen den velkjente stylisten Naomi Itkes og Björn Borg sitt design team. Den ekslusive kolleksjonen inneholder 23 plagg i forskjellige fargekombinasjoner. Det er en moderne og ikke kjønnspesifisert kolleksjon, med en mix av trening, gatemote og arbeidsklær. Inspirert fra noen av Robyn sine favorittplagg og noe av Björn Borg sitt arkiv fra 80’, tilbyr den et komplett look med fleece hoodies, tracksuits, poloskjorter, undertøy og sokker. «RBN reflekterer min kjærlighet for gatemote og hvordan det signaliseres i ungdomskulturen. Det er inspirert av mine favorittplagg gjennom årene. Jeg tenkte det ville bli veldig spennende å lage klær som jeg både kan

Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk15.2.2019 09:08:42Pressemelding

Linda Vidala hadde braksuksess med den P3 Gull- og Spellemannsnominerte singelen "Bængshot" sammen med KingSkurkOne i 2017. Hun ble også nominert til årest liveartist under P3 Gull. Silvana Imam, Linda Pira, OnklP og Kamelen var med henne på scenen under P3 gull, og det ble sluppet to remixer av «Bængshot», med de nevnte. I dag er hun klar med EPen, "Halvt Norsk", før hun slipper del to, "Halvt Thai", mot sommeren. HØR "HALVT NORSK" HER I fjor høst slapp Linda «Natteravn», hvor hun viste seg fra en langt mer sårbar og melodiøs side. Linda og låten var med i NRK programmet “Uten pappa», og dette var første låt ut fra Epen “Halvt norsk”. Våren 2019 skal Linda Vidala slippe to EPer. Epen «Halvt Norsk» er først ut, «Halvt thai» slippes nærmere sommeren. - «Halvt Norsk» er en skildring av den sårbare delen av meg. Den handler om personlige historier, kjærlighet, angst og håp. Ved å blottlegge meg selv på følelsesmessig plan i musikken min, håper jeg noen der ute vil kjenne seg igjen i - og