Ny singel fra Tone Damli

Foto: Ole Martin Halvorsen

Tone Damli er endelig klar med sin nye singel, «Strangers», som er resultatet av et samarbeid med superprodusenten Jesper Borgen (Alan Walker, Bebe Rexha) og den ettertraktede produksjonsduoen GoToGuy (Kristoffer Tømmerbakke og Erik Smaaland).

"Strangers" er en kombinasjon av klassisk Tone Damli og moderne popmusikk, og vil ta deg rett tilbake til sol, sommer og sand mellom tærne – noe som passer ypperlig nå som vinteren siger til. Tone forteller om låten:

«Strangers» handlar om eit kjærleiksforhold der kvardagen er reell, der kranglar og diskusjonar skjer. Den handlar om å prøve å finne tilbake til starten, da ein var framande og fryktlause i lag."

Hør "Strangers" HER

Biografi
Tone Damli entret den norske musikkscenen da hun som 16-åring deltok i talentprogrammet Idol i 2005. Ti år senere har hun sluppet fem album, gått platina flere ganger, og blitt et kjært navn blant hele Norges befolkning. I tillegg til å komme til finalen på både Melodi Grand Prix og Skal Vi Danse, har hun vært Idol-dommer i to sesonger og deltatt under den svenske Melodifestivalen sammen med Eric Saade. Tone har også hatt sin egen dokumentarserie og lansert sin egen kleskolleksjon.

Sindre Solheim
sindre.solheim@umusic.com

Paul McCartney med nytt album og ny singel15.8.2018 18:05Pressemelding

Paul McCartney er 7. september klar med det nye albumet Egypt Station. Albumet inneholder 16 låter og er første nye album fra McCartney siden New fra 2013. Den nye singelen "Fuh You" er neste ut fra albumet og følger opp "I Don't Know" og "Come On To Me". Egypt Station ble spilt inn mellom Los Angeles, London og Sussex og er produsert av Greg Kurstin (Adele, Beck, Foo Fighters) - med unntak av den nye singelen "Fuh You", som er produsert av Ryan Tedder. Om prosessen bak den nye singelen sier Paul selv; “With this one I was in the studio with Ryan Tedder whereas the rest of the album has been made with Greg Kurstin. We were just thinking of ideas and little pieces of melody and chords and the song just came together bit by bit. And then I would try and make some kind of sense of the story. So it was like ‘Come on baby now. Talk about yourself. Tell the truth, let me get to know you’ and basically I wanna know how you feel, you make me wanna go out and steal. I just want it for you. So t