Ny singel fra Temoor idag

”Spyttekongen” tar et oppgjør med gatekulturen i sin nye singel, ”Er det verdt det”. Låten er den andre av tre låter som slippes denne våren.

Temoor har vært aktiv i musikkmiljøet siden 2010 og 21-åringen har høstet oppmerksomhet for sin nådeløse rapping de siste årene. I januar singeldebuterte han hos Universal Music med låten ”Stjerneskudd”. Oppfølgeren ”Er det verdt det” er til ungdommen som velger å gjøre ulovlige handlinger for å være en av de kule.

– Denne låta her er for de yngre. Det er en sang om hvordan det har blitt en ”trend” å selge dop og involvere seg i sånt. Greia er at barna gjør det fordi de vil føle seg kule. Jeg skjønner dem litt, fordi når mna ser de eldre ha en feit ”gate-CV”, så vil man ha opplevd noe selv også. OG’s er OG’s ­– de får sin respekt – men barna i dag vokser opp under andre omstendigheter. Det de ikke forstår er at selv om det er Norge så går den kniven inn i kroppen og den kula setter seg fast i hodet. Folk sier ”det er ikke USA, slapp av”, som om mennesker bare kan dø der, forteller Temoor.

Hør ”Er det verdt det” her.

”Er det verdt det” er produsert av Ascential Beats som også produserte Temoor-låten ”Tiden står stille feat. Don & Shablo”. Temoor var Ukas Urørt hos P3 med ”Tiden står stille” i 2014.

I tillegg til å være tilgjengelig på alle plattformer i dag, er låten med i filmen ”Barneranerne” som kommer på kino høsten 2016. Filmen er regissert av Jon Haukeland og handler om noen av guttene som ble siktet i den såkalte barneranersaken som fikk stor oppmerksomhet i mediene i 2014. Temaet i filmen treffer ”Er det verdt det” på en helt spesiell måte.

– Jeg ser rundt meg og ser tusenvis av suksessfulle folk. La oss vise de at vi også kan bli det. Glem thug life, du går på ungdomsskolen, sier Temoor.

Manbir Singh Plaha

Promoansvarlig Lokal avdeling

manbir.plaha@umusic.com

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Astrid S, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, Seeb, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven