Ny singel fra multitalentet Temmpo

10.2.2017 09:39 | Universal Music Norge

Etter å ha skrevet for noen av verdens beste DJ´er, fant Temmpo sin plass hos Universal Music med debutsingelen “I Know (feat. CAL)” i 2016. I dag kom “Love On Hold” - en låt som for første gang viser hans allsidighet og fulle talent.

Temmpo har et musikktalent utenom det vanlige og kan påberope seg titlene låtskriver, produsent, multi-instrumentalist og vokalist. “Love On Hold” er første låt hvor han får vist sitt fulle potensiale. Låten er skrevet, produsert og fremført av artisten selv.

Hør låten her.

- Jeg er glad for at jeg synger selv på denne låten. Sang var min første kjærlighet, og jeg har fremført musikk siden jeg var syv år, sier Temmpo.

“Love On Hold” handler om en mann som er på sitt “breaking point” og foreslår for kjæresten at de skal ta en pause fra forholdet. Låten er satt inn i en moderne elektronisk groove, med en undertone av en afrikansk stil på vokalen.

- Jeg sov da jeg drømte hooket til “Love On Hold”. Jeg våknet og brukte de neste 12 timene på å skrive tre forskjellige toplines til instrumentalen, men jeg likte ingen av de. Rundt midnatt bestemte jeg meg for å stoppe og ta en pause. Da jeg sovnet, kom konseptet til meg. Jeg kunne se for meg hele sangen og bestemte meg for å stå opp for å fullføre sangen. Klokken 3:30 på natten bestemte jeg meg for å spille inn sangen på telefonen. Dagen etter likte jeg fortsatt hvordan det låt. Det var kombinasjonen av at jeg var veldig trøtt, one-take-vokal, og at jeg forsøkte å hviske for å ikke vekke mine romkamerater som ga det hele en spesiell sound. Vokalen på utgivelsen er den samme som jeg spilte inn på telefonen denne natten, forteller Temmpo.

Tonino Speciale (som er hans egentlige navn) jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for prosjekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble opplært i DJ-kunsten - av ingen ringere enn selveste Prodigy. Han tartet karrieren som låtskriver for DJ´er som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler som “Our Youth” for Sonny Alven (nominert til Spellemann i kategorien Årets låt) og “Too Young To Die” for TooManyLeftHands, i tillegg til flere andre singler fra artister som Sonny Alven, Eric Saade, Freddy Kalas og Broiler. Debutsingelen “I Know (Feat. CAL)” ble sluppet i 2016, og for bare en uke siden, ga Temmpo ut DownTemmpo og akustisk remix av singelen. Remixene var første livstegn fra Temmpo i 2017; et år som byr på mange spennende planer for det australskfødte multitalentet.

Foto: Andy Earl
Foto: Andy Earl

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f