Ny singel fra Goodbye Pants i dag

Det er ingen overraskelse at det blir høy partyfaktor når Anders Nilsen og Stian Blipp slipper ny låt. I dag kom ”Something Random Before The Drop”, som tar EDM til et nytt nivå.

Med to vidt forskjellige utgangspunkt gikk Stian Blipp og Anders Nilsen sammen under navnet Goodbye Pants i fjor. Duoens tredje singel sikter seg rett inn på dansefoten din.

Hør ”Something Random Before The Drop” her.

– Låten er hypnotisk i sin enkelhet og sender deg inn i dansetranse med et enkelt ord om gangen. Her er det ingen skjulte budskap, intrikate dobbeltbetydninger eller lyriske krumspring, forteller Stian Blipp.

Tekstmessig er ”Something Random Before The Drop” forståelig for de fleste, og budskapet kan man kanskje tolke ut fra låtnavnet. – ”Something Random Before The Drop” er sangen der det mest tilfeldige ord, ditt favorittord til og med, blir katalysatoren for en danseeksplosjon som setter Darude sin ”Sandstorm” i skyggen, forteller Blipp og sikter til den finske produsenten sin hitsingel fra 1999.

Anders Nilsen drar referanser til hørespill og radioteater når han skal beskrive låten. – Liker du å feste? Liker du hørespill og radioteater? Da kommer du til å ELSKE dette! Sier Anders Nilsen.

Stian Blipp og Anders Nilsen gikk sammen under navnet Goodbye Pants i fjor og slapp sin første singel, "Flowers On The Moon", i juni. Låten er en eksplosjon innen sjangerfusjonen country og EDM, og er sterkt inspirert av David Guetta. Også andresingelen ”Hugh” er inspirert av EDM-bølgen, samtidig som den beveger seg inn mot Kygo sitt tropiske house-lydbilde. Låten er en hyllest til skuespilleren Hugh Grant.

Manbir Singh Plaha

Promoansvarlig Lokal avdeling

manbir.plaha@umusic.com

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Niall Horan har sluppet «Flicker»20.10.2017 11:24Pressemelding

I dag slapp Niall Horan soloalbumdebuten «Flicker». Det er 13 låter på albumet, blant dem singlene «This Town», «Slow Hands» og «Too Much To Ask». Han har jobbet med produsentene Julian Bunetta, Jacquire King og Greg Kurstin for å utvikle sounden på albumdebuten. Albumet har fått ros fra blant andre Rolling Stone, People og  AP. Horan, som solgte 70 millioner album som medlem av One Direction, annonserte nylig at han skal spille i Oslo på Sentrum Scene 24. april. I dag gjester han «The Ellen DeGeneres Show» og han skal også gjeste og spille på «Jimmy Kimmel Live» 23. oktober. Låtene «This Town» og «Slow Hands» har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.Han er også nominert til én American Music Award.

Gatekunst 6 med låt til kinofilmen "Gjengangere"20.10.2017 10:20Pressemelding

Før arbeidet med "Gatekunst 6"-albumet ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultatet ble GK-låten "Ikke Si No" med svenske Stor og unggutten Satilmis.    - "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon før vi startet på GK& og han ønsket at jeg gjorde et comeback. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad     HØR "IKKE SI NO" HER   Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.    18-åringen Satilmis var ogs

Bieber og Julia Michaels slår seg sammen20.10.2017 10:20Pressemelding

I dag ble det sluppet en remix av Bloodpop® og Biebers samarbeid «Friends», der sistnevnte synger duett med popkometen Julia Michaels. Michaels har co-skrevet originalen som har blitt streamet 180 millioner ganger på Spotify siden den ble sluppet i midten av august. Da gikk den rett inn på førsteplass på VG-lista. Det er ikke første gang denne trioen samerbeider; de sto også bak Justin Biebers gigahit «Sorry» fra 2015. Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket rundt 890 millioner streams på Spotify. I Norge toppet den VG-lista i 16 uker på rad.  Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i