Ny singel fra Goodbye Pants i dag

Det er ingen overraskelse at det blir høy partyfaktor når Anders Nilsen og Stian Blipp slipper ny låt. I dag kom ”Something Random Before The Drop”, som tar EDM til et nytt nivå.

Med to vidt forskjellige utgangspunkt gikk Stian Blipp og Anders Nilsen sammen under navnet Goodbye Pants i fjor. Duoens tredje singel sikter seg rett inn på dansefoten din.

Hør ”Something Random Before The Drop” her.

– Låten er hypnotisk i sin enkelhet og sender deg inn i dansetranse med et enkelt ord om gangen. Her er det ingen skjulte budskap, intrikate dobbeltbetydninger eller lyriske krumspring, forteller Stian Blipp.

Tekstmessig er ”Something Random Before The Drop” forståelig for de fleste, og budskapet kan man kanskje tolke ut fra låtnavnet. – ”Something Random Before The Drop” er sangen der det mest tilfeldige ord, ditt favorittord til og med, blir katalysatoren for en danseeksplosjon som setter Darude sin ”Sandstorm” i skyggen, forteller Blipp og sikter til den finske produsenten sin hitsingel fra 1999.

Anders Nilsen drar referanser til hørespill og radioteater når han skal beskrive låten. – Liker du å feste? Liker du hørespill og radioteater? Da kommer du til å ELSKE dette! Sier Anders Nilsen.

Stian Blipp og Anders Nilsen gikk sammen under navnet Goodbye Pants i fjor og slapp sin første singel, "Flowers On The Moon", i juni. Låten er en eksplosjon innen sjangerfusjonen country og EDM, og er sterkt inspirert av David Guetta. Også andresingelen ”Hugh” er inspirert av EDM-bølgen, samtidig som den beveger seg inn mot Kygo sitt tropiske house-lydbilde. Låten er en hyllest til skuespilleren Hugh Grant.

Manbir Singh Plaha

Promoansvarlig Lokal avdeling

manbir.plaha@umusic.com

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven