Ny singel fra Frida Ånneviks kommende album

«Du må tru på vår» er Fridas egen norske tolkning av det som kanskje er den viktigste vår-låta for henne hvert år. Foto: Anne Valeur

Frida Ånnevik har covret låta hun selv hører på hvert år når snøfall på snøfall i mars gjør henne motløs.

I dag er «Du må tru på vår» ute; den tredje singelen fra Ånnevik sitt kommende album, som er en samling av sanger som står henne selv nær og som hun har tolket på sin egen måte. Denne låta ble opprinnelig laget og skrevet av nylig avdøde Michael Legrand og Jacques Demy for filmen «The Young Girls of Rochefort». Senere fikk den engelsk tekst av Marilyn og Alan Bergman og ble til «You Must Believe In Spring».

Mange har et forhold til Bill Evans' tidløse pianoversjon, men det er likevel teksten Ånnevik har hengt seg opp i:

– Hver vår de siste åra har jeg hørt på, og sunget på denne i mars og april når det ene snøfallet etter det andre tar fra meg trua på å få se grus og gras igjen. Kraften i våren treffer meg hardere og hardere for hvert år som går, jo eldre jeg blir, jo mer fantastisk er det at det faktisk blir vår.

Hør «Du må tru på vår» her!

For de oppmerksomme gjemte Ånnevik «Du må tru på vår» som et skjult spor på Flyge Fra.

– Men mange har funnet den og krevd at den må finnes som et eget spor, så nå er den her. Og det er Andreas Stensland Løwe som spiller den sammen med meg.

«Du må tru på vår» følger opp de forrige singlene «Elv» og «Søtten år», som også er en del av dette prosjektet. Sistnevnte ble kort tid etter slippet 18. januar spillelistet på NRK P1, og har vært der siden.

Artwork for "Du må tru på vår"