Ny singel fra Einar Flaa

I dag kan du høre tredje singel fra Einar Flaas kommende album "Silent String". Foto: Grappa Musikkforlag

Einar Flaa sin tredje singel i år handler om å føle at man er del av noe større enn seg selv. Hvordan jorda bare gir og gir uavhengig av hvordan vi behandler den, og at vi tar naturen og ressursene for gitt - bruk og kast uten å trekke en mine.

Hør "Close To Nature" her!

– Jeg er ikke spesielt religiøs, men når jeg er ute i naturen føler jeg meg noen ganger nærmere svarene på noen grunnleggende spørsmål. Jeg tenker at svarene ligger her ute. At fuglene synger om det, at vinden hvisker om det og at alle lydene og luktene snakker om det. Om hvem vi er og hvorfor vi er her, om vårt eget forbruk og hvor vi gjør av avfallet vårt, sier Flaa.

En teori han sitter på, er at folk ville tenkt mer på hvordan vi behandler naturen om vi kom nærmere den, for å kjenne på hva den betyr og hva den kan gi oss.

– Jeg endte derfor opp å skrive en sang om dette, som det var naturlig å kalle «Close To Nature».

Dette er tredje låt fra Einar Flaa sitt kommende album, "Silent String", ute 12. oktober.

Artwork for "Close To Nature".

Nytt album fra Frode Barth med Henny Moan slippes fredag22.1.2019 11:16Pressemelding

Fra den allsidige og lekne gitaristen Frode Barth og skuespillerlegenden Henny Moan kommer denne hyllesten til André Bjerkes dikt. Albumet Syngende jord består av Moans favorittdikt av Bjerke og Barths komposisjoner til disse. Moans karakteristiske og medrivende resitasjon i samspill med Barths sympatiserende og gjennomkomponerte musikk innbyr til tilbakelent, men engasjert lytting. Barths musikk strekker seg fra det enkle til det mer komplekse - der han bruker alle sine gitarer. Albumet gis ut i grevens tid, noen dager før det som ville ha vært André Bjerkes 101-årsdag, 25. januar. https://promo.theorchard.com/S6OSWCb8BnWqR1jiUFjc Vil du forhåndslytte på Syngende jord? Klikk her! Barths forhold til André Bjerke har vært en livslang påvirkning fra han var barn til voksen alder – gjennom hans moro-vers som var proppfulle av ordlek, bokstavrim, rare navn og humor. I voksen alder ble han bedre kjent med hans øvrige forfatterskap, gjendiktinger og ikke minst den musikalske lyrikken hans. H

Trine Reins dag i «Hver gang vi møtes»19.1.2019 13:19Pressemelding

Etter forrige ukes følelsesladde sesongpremiere av «Hver gang vi møtes» med Elisabeth Andreassen sin dag, er det Trine Rein sin tur til å bli hyllet i kveld. Et nytt stjernelag med norske, kjente og kjære musikere inntok TV-skjermene forrige helg under premieren på den åttende sesongen av «Hver gang vi møtes» på TV2. I år er det Elisabeth Andreassen, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, Sol Heilo, Tom Mathisen, Lars Bremnes og Petter «Katastrofe» Kristiansen som byr seere og lyttere inn på uforglemmelige musikalske øyeblikk, historier, hygge og moro. Det hele skjer på Vestre Kjærnes gård utenfor Moss. I årets andre episode er det Trine Rein som står i sentrum, og skal bli gjort stas på for alt hun har gjort opp igjennom sin karriere, som startet i 1993. Det var da hun lanserte sitt debutalbum «Finders Keepers» og hennes første singel «Just Missed the Train». På mindre enn to måneder passerte albumet 50.000 solgte – tre ganger platina. Trine mottok Spellemannsprisen som årets nykommer i 19