Ny singel fra Astrid S

23.10.2015 08:37 | Universal Music Norge

Astrid S slipper idag «Hyde», den nye singelen fra hennes kommende debut-EP

Hør Hyde her

I dag slipper Astrid S den etterlengtede nye singelen «Hyde». Låten, som er produsert av Lido (Halsey, The Weeknd, Ariana Grande, Banks m.fl.), er den andre smakebiten fra Astrids kommende debut-EP. Singelen er skrevet av Astrid selv i samarbeid med co-produsentene Cal Maui & Blisse, samt Elina Stridh.

-          Det føles helt fantastisk å endelig slippe «Hyde». Den ble skrevet for en tid tilbake og jeg gleder veldig meg til at folk skal få høre den. Og det at Lido har satt sin signatur på låten,gjør meg ekstra stolt.Han er helt rå! – Astrid S

-          Blant alle låter jeg har jobbet med er dette en av mine desiderte favoritter! Sangen har en hyptontiserende og magisk tone som passer Astrids unike stemme. Jeg er en stor fan og gleder meg til å se hva fremtiden bringer. Jeg er sikker på at hun vil sette dype spor. - Lido

Etter at Astrid S slapp sin første singel på Universal Music, låten ”2AM”, i oktober 2014, tok det ikke lang tid før 18-åringen ble spådd en lysende fremtid både nasjonalt og internasjonalt.

I skrivende stund, ett år etter er Astrid i ferd med å selge ut sin første headlinerturné, singelen har nådd dobbel platinumstatus i Norge og har mer enn 20 millioner streams. «2AM» har sågar blitt remixet av artister og produsenter som Matoma, Loveless, Sevnth Wonder og Dandy Lion for å nevne noen. På toppen av dette har Astrid samarbeidet med blant andre Avicii; hvor hun bidro på den akustiske versjonen av hans hitsingel «Waiting for Love». I tillegg har hun deltatt på Shawn Mendes sitt album «Handwritten» med duetten «Air», samt skrevet og lagt vokal på låten «Dawn» med iSHi.

Nylig vant Astrid S sin første MTV EMA Awards for Best Norwegian Act. Blant de andre nominerte var Kygo, Madcon og Sandra Lyng.

23. oktober slipper altså Astrid den nye låten, «Hyde» globalt og er en ny forsmak på den kommende debut-EPen som ventes tidlig på nyåret.

Astrid S

Instagram: http://po.st/AstridSinsta - Facebook: http://po.st/AstridSfb Twitter: http://po.st/AstridStwitter - Tumblr: http://po.st/AstridStumblr  Spotify: http://po.st/AstridSspotify - Youtube: http://po.st/AstridSYouTube

Web: http://po.st/AstridSweb

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f