Ny singel fra Astrid S

Astrid S slipper idag «Hyde», den nye singelen fra hennes kommende debut-EP

Hør Hyde her

I dag slipper Astrid S den etterlengtede nye singelen «Hyde». Låten, som er produsert av Lido (Halsey, The Weeknd, Ariana Grande, Banks m.fl.), er den andre smakebiten fra Astrids kommende debut-EP. Singelen er skrevet av Astrid selv i samarbeid med co-produsentene Cal Maui & Blisse, samt Elina Stridh.

-          Det føles helt fantastisk å endelig slippe «Hyde». Den ble skrevet for en tid tilbake og jeg gleder veldig meg til at folk skal få høre den. Og det at Lido har satt sin signatur på låten,gjør meg ekstra stolt.Han er helt rå! – Astrid S

-          Blant alle låter jeg har jobbet med er dette en av mine desiderte favoritter! Sangen har en hyptontiserende og magisk tone som passer Astrids unike stemme. Jeg er en stor fan og gleder meg til å se hva fremtiden bringer. Jeg er sikker på at hun vil sette dype spor. - Lido

Etter at Astrid S slapp sin første singel på Universal Music, låten ”2AM”, i oktober 2014, tok det ikke lang tid før 18-åringen ble spådd en lysende fremtid både nasjonalt og internasjonalt.

I skrivende stund, ett år etter er Astrid i ferd med å selge ut sin første headlinerturné, singelen har nådd dobbel platinumstatus i Norge og har mer enn 20 millioner streams. «2AM» har sågar blitt remixet av artister og produsenter som Matoma, Loveless, Sevnth Wonder og Dandy Lion for å nevne noen. På toppen av dette har Astrid samarbeidet med blant andre Avicii; hvor hun bidro på den akustiske versjonen av hans hitsingel «Waiting for Love». I tillegg har hun deltatt på Shawn Mendes sitt album «Handwritten» med duetten «Air», samt skrevet og lagt vokal på låten «Dawn» med iSHi.

Nylig vant Astrid S sin første MTV EMA Awards for Best Norwegian Act. Blant de andre nominerte var Kygo, Madcon og Sandra Lyng.

23. oktober slipper altså Astrid den nye låten, «Hyde» globalt og er en ny forsmak på den kommende debut-EPen som ventes tidlig på nyåret.

Astrid S

Instagram: http://po.st/AstridSinsta - Facebook: http://po.st/AstridSfb Twitter: http://po.st/AstridStwitter - Tumblr: http://po.st/AstridStumblr  Spotify: http://po.st/AstridSspotify - Youtube: http://po.st/AstridSYouTube

Web: http://po.st/AstridSweb

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

5 Seconds Of Summer med ny singel23.2.2018 11:52Pressemelding

I dag slapp de australske gutta i 5 Seconds Of Summer sin nye singel «Want You Back». Samtidig med singelslipp avslørte de også turnéen 5SOS3 som sparkes i gang i Stockholm 20. mars. «Want You Back» er første singel fra bandet på to år. Etter 18 måneder på veien med Sounds Good Feels Good tour har bandet den siste tiden tilbrakt tid i Los Angeles hvor de har skrevet og spilt inn sitt nye album som kommer i løpet av året. Om turné og nytt album sier bandet: “Finally… It’s been 3 years since our last album and we are so ready to share new music with the world. After spending the last 5 years on the road since the age of 16, it was important we took time to reflect as individuals and now we’re coming back stronger and more unified than ever. These songs mean the world to us and we have held nothing back in writing and recording this album. We’ve been rehearsing a lot of the new songs live and can’t wait to get back out on tour to connect with our incredible fans”.

Ny singel fra Raye med Mabel og Stefflon Don22.2.2018 20:05Pressemelding

Det britiske stjerneskuddet Raye er i dag ute med den nye låten «Cigarettes» med Mabel og Stefflon Don. Alle tre har hatt hitter inne på topp 15 i Storbritannia, RAYE med «Decline», Mabel med «Finders Keepers» og Stefflon Don med «Hurtin’ Me». Låten følger opp «Decline» og blir å finne på hennes nye prosjekt som kommer innen kort tid. Kun 20 år gammel kan hun allerede skimte med samarbeid med John Legend, Julia Michaels, Blood Pop og Ellie Goulding for å nevne noen. Hun har spilt på store festivaler som Glastonbury, Latitude og V Festival og har over 75. millioner streams. Raye har vært med på å skrive Matomas «The Wave» feat. Madcon sammen med Matoma & Madcon og Blondes «Just for One Night» feat. Astrid S. Hun var også med på å co-skrive Jax Jones sin monsterhit «You Don't Know Me» som hun har vokalen på. Låten var også nominert til en Brit Award i kategorien «Best British Single».

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven